معاون باشگاه پرسپولیس گفت: تلاش‌هایی از سوی ما آغاز شده تا اولین باشگاه ایرانی در روند بازگرداندن تماشاگران و هواداران‌مان به ورزشگاه‌ها باشیم.

به گزارش مشرق،  ابراهیم شکوری معاون اجرایی و سخنگوی سرخپوشان پایتخت به صحبت در مورد شرایط اخیر پرسپولیس پرداخت که می‌خوانید: 

از بدشانسی رها شدیم 

او در ابتدا، با اشاره به پیروزی مقابل فولاد خوزستان اظهار داشت: پس از آن که در ۴، ۵ بازی اسیر بدشانسی و قربانی مسائل حاشیه‌ای شده بودیم، به یک پیروزی شیرین دست یافتیم و خدا را شکر تیمی قدرتمند مثل فولاد را از پیش‌رو برداشتیم. قدرت پرسپولیس، زبانزد فوتبال ایران و آسیاست و می‌توانیم همین روند را در ادامه مسابقات داشته باشیم. پرسپولیس در پنج سال گذشته همواره مدعی شماره یک قهرمانی بوده و باید در این فصل هم برای رضایت هواداران و رسیدن به قهرمانی تلاش کنیم. با این کادرفنی و بازیکنانی که داریم، هیچ موفقیتی دور از دسترس نیست.

دلیل اظهارات علیه پرسپولیس مشخص است 

سخنگوی باشگاه پرسپولیس در مورد هجمه‌ای که بعد از بازی با فولاد بر این باشگاه وارد شد، افزود: متاسفانه در فوتبال ما مسائلی رقم می‌خورد که باور آن سخت است. همه مردم ایران دیدند که داور بازی، اشتباه کرد و به سود حریف پنالتی گرفت. حتی در یک مصاحبه رسمی اشتباه خود را پذیرفت و از پرسپولیسی‌ها عذرخواهی کرد. سیاست و قصد من و سایر ارکان پرسپولیس این نیست که پاسخ دیگران را بدهیم زیرا معتقدیم اگر قرار باشد به عنوان تیم برتر ایران در چهار فصل گذشته، جواب هر صحبتی را بدهیم، باعث مطرح شدن مصاحبه‌کننده می‌شویم. به همین علت با سکوت و احترام از کنار این حرف‌ها می‌گذریم و معتقدیم حقیقت مثل روز برای فوتبال‌دوستان واقعی روشن است. 

شکایت از داوری را به صورت رسمی پیگیری می‌کنیم

شکوری گفت: با این حال شکایتی که از داور بازی داشتیم را ادامه می‌دهیم. فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که به خوبی نشان می‌دهد اشتباهات داور مسابقه در دیدارهای گذشته پرسپولیس هم کاملا واضح بوده و بعد از آن دیدارها، مشخص شد تصمیمات نادرستی اتخاذ شده است. ما شکایت کردیم تا این موضوع ریشه‌یابی شود. بالاخره من فوتبالی هستم و می‌دانم داور هم مثل یک مربی یا بازیکن ممکن است اشتباه کند اما اینکه همه اشتباهات یک داور به خصوص در اعلام پنالتی به ضرر یک تیم باشد، به سادگی قابل پذیرش نیست. ما می‌خواهیم کمیته داوران ترتیبی اتخاذ کند که دیگر آقای زاهدی‌فر در دیدارهای پرسپولیس قضاوت نکند. به جامعه داوری احترام می‌گذاریم و می‌دانیم داوران ما پاک‌دست هستند اما برای جلوگیری از ایجاد ذهنیت، تقاضا داریم زاهدی‌فر که از دوستان خوب بنده است، دیگر برای پرسپولیس سوت نزند تا شرایط با ثباتی در آینده برای ایشان ایجاد شود.

با چه مجوزی علیه پرسپولیس صحبت می‌کنند؟ 

معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس همچنین در مورد اعتراض عوامل برخی تیم‌ها در خصوص برنامه مسابقات تصریح  کرد: متاسفانه شاهد اظهارنظرهای غیرکارشناسی و غیرمسئولانه برخی افراد در خصوص تقویم مسابقات هستیم که پیش از دربی باعث بی‌نظمی لیگ بود و تبعات آن را در جدول مسابقات شاهد هستیم. این‌گونه نظرات در هیچ جای دنیا مرسوم نیست. درخواست می‌کنیم سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال درمورد این اتفاقات و اظهارات واردعمل شوند و پاسخ افرادی که می‌خواهند با سواستفاده از جایگاه خود، فضای بین هواداران را متشنج کنند را بگیرند.

از فضای مجازی ایراد نگیرید

وی افزود: همین افراد با چنین مصاحبه‌هایی، طرفداران دو تیم را به جان هم می‌اندازند و سپس مدعی هستند جو فضای مجازی اصلا خوب نیست. متاسفانه در چند سال گذشته کلیه مسیرها را امتحان کرده‌اند و به دلیل عدم رسیدن به نتیجه، به دنبال متشنج کردن فضا هستند. باور کنید همین حرف‌ها باعث ایجاد تشنج در جامعه و فضای مجازی می‌شود. هواداران ترجیح می‌دهند به جای دعوا با یکدیگر، به حمایت از تیم خود بپردازند و انرژی‌شان را در این راه مصرف کنند. ما مسئولیت داریم و باید حد و حدود خود را بشناسیم. 

کدام باشگاه جزئیات مذاکرات را رسانه‌ای می‌کند؟ 

سخنگوی باشگاه پرسپولیس در مورد روند مذاکرات برای جذب مهدی ترابی ادامه داد: ترابی بازیکنی بسیار باکیفیت و بااخلاق است. هر باشگاهی دوست دارد بازیکنی مثل او را در لیست خود داشته باشد اما باید قبول کنیم امروز ترابی بازیکن باشگاه العربی است و تا وقتی این باشگاه قطری در خصوص شرایط  جدایی ترابی اظهارنظر نکند، نمی‌توانیم از قانون عبور کرده و او را جذب کنیم. از سوی دیگر، کدام باشگاه در ایران و جهان، جزئیات مذاکرات خود با بازیکنان را رسانه‌ای می‌کند. ما درک بالایی از قانون نقل و انتقالات داریم و تجربیات گذشته را مدنظر قرار می‌دهیم چون نمی‌خواهیم برای پرسپولیس اتفاق بدی رقم بخورد. انشالله بتوانیم در این مورد، خبرهای خوبی به هواداران پرشور و پرشمار باشگاه بدهیم.

اتفاق تازه‌ای برای رادوشوویچ رخ نداده است 

شکوری در خصوص نامه بوژیدار رادوشوویچ اظهار داشت: توافقاتی در گذشته بین باشگاه و رادوشوویچ بوده که نسبت به آن پایبندیم. می‌خواهیم با همین توافق، پول این بازیکن را بدهیم و مشکلی هم در میان نیست. اتفاق تازه‌ای هم در این میان رخ نداده و انتظار داریم رادوشوویچ نیز مثل همیشه نسبت به تعهدات و توافقات پایبند باشد. رادو عضو خانواده ماست و مشکلات را در داخل خانواده حل خواهیم کرد.

تلاش می‌کنیم تماشاگران را به ورزشگاه بازگردانیم 

معاون باشگاه پرسپولیس در نهایت گفت: تلاش‌هایی از سوی ما آغاز شده تا اولین باشگاه ایرانی در روند بازگرداندن تماشاگران و هواداران‌مان به ورزشگاه‌ها باشیم. برنامه‌هایی مثل رعایت فاصله‌گذاری و پرتکل‌های بهداشتی در استادیوم آزادی داریم و این توان و تجربه در باشگاه ما وجود دارد تا باهماهنگی سازمان لیگ و ستاد ملی مقابله با شیوع کرونا، به سرعت زمینه بازگشت هواداران را مهیا کنیم. طرفداران پرسپولیس به خاطر حمایت خالصانه‌ای که از تیم محبوب‌شان دارند، زبانزد هستند و ما در این مسیر باید در کنارشان باشیم و فضایی بسازیم که آنها شور و هیجان را به ورزشگاه‌ها برگردانند. امیدوارم با تصمیم‌گیری، هدف‌گذاری و برنامه‌های کامل و مناسب، بتوانیم به زودی هواداران را در همه استادیوم‌ها ببینیم. پرسپولیس بدون حضور تماشاگرانش، لطمه‌های زیادی خورده و باید در مسیری حرکت کنیم که شاهد حضور بهترین بازیکن‌مان یعنی طرفداران روی سکوها باشیم.

منبع: سایت باشگاه پرسپولیس