کد خبر 1202068
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹

پس از انتشار کلیپی در فضای مجازی از سوی یکی از مسافران پرواز آبادان به مشهد مبنی بر فروش اضافه بلیت توسط شرکت هواپیمایی ایرقشم مسئولان مربوطه ادعای فروش بلیط اضافی را رد کردند.

به گزارش مشرق، نبود صندلی کافی برای مسافران پرواز آبادان-مشهد یا فروش بلیت بیش‌از ظرفیت هواپیمای پرواز آبادان-مشهد عناوینی هستند که از صبح امروز یکی از تیترهای داغ و پر بازدید سایت‌های متعدد شدند اما ماجرای این خبر چیست و داستان از کجا شروع شد؟

روز گذشته کلیپی توسط یک خانم که از مسافران پرواز قشم ایر آبادان-مشهد بود منتشر شد که به گفته‌ی وی قریب به ۴۰ نفر در راهروی هواپیما بدون صندلی ماندند و این در حالی است که تمامی صندلی‌های هواپیما تکمیل شده‌اند.

هواپیمای ایرباس ۳۲۰ بدلیل نقض فنی جابجا شد/ پرواز باید لغو می‌شد

اما ابوالقاسم جلالی معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری می‌گوید: برای این پرواز هواپیمای ایرباس ۳۲۰ در نظر گرفته‌شده بود و با توجه به ظرفیت ۳۲۰ نفری این هواپیما برابر قانون استفاده ۶۰ درصدی از ظرفیت صندلی‌ها به‌خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام شیوع کرونا برای ۹۰ مسافر بزرگسال و دو کودک بلیط صادر شده بود.

به گفته‌ی وی هواپیمای ایرباس به دلیل داشتن نقص فنی با یک هواپیمای آر جی با ظرفیت ۱۰۰ نفر جابجا می‌شود که حدود ۱۰ صندلی بیشتر از مسافران پرواز داشته و این ادعا که برای مسافران جای خالی و کافی وجود نداشته رد می‌شود.

جلالی اضافه کرد: اما مسوولین پرواز به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید پرواز را لغو و یا از سازمان هواپیمایی و استن در مقابل با کرونا مجوز پرواز با تعداد مسافران بیش‌از ۶۰ درصد ظرفیت مجوز می‌گرفتند.

از منتشر کننده فیلم شکایت می‌کنیم/ بیش از ۶۰ درصد ظرفیت مسافر سوار شد

حسن قاسمی مدیرعامل ایرلاین ایر قشم پس‌از تأیید نقص فنی هواپیمای ایرباس ۳۲۰ جابه‌جایی با آر جی می‌گوید: ۶۰ درصد هواپیمای آر جی حدود ۷۰ نفر است که از مسافران مازاد خواستیم بلیط خود را لغو و وجه پرداختی را دریافت کنند که متأسفانه برخی نپذیرفتند و سوار هواپیما شدند.

وی با بیان آنکه قبول داریم در این پرواز بیش‌از ۶۰ درصد، مسافر سوار شد گفت: پس از آنکه مسافران سوار می‌شوند، این خانمی که ویدئوی مذکور را تهیه کرده، به دروغ می‌گوید ۴۰ نفر بیش از ظرفیت سوار شده‌اند، مگر چنین چیزی امکان دارد؟ برای هر صندلی یک ماسک اکسیژن در نظر گرفته شده است من خودم خلبان هستم، اگر برای هر پروازی اتفاق Emergency رخ دهد یا برای مسافران مشکل کمبود اکسیژن پیش بیاید، خلبان باید پاسخگو باشد که چرا برای مسافران، ماسک اکسیژن به تعداد کافی در پرواز نبوده است.

قاسمی افزود: قسم ایر از طریق پلیس فتا از منتشر کننده این فیلم شکایت و اعاده حیثیت خواهد کرد.

بهداشت و درمان خوزستان از ایرلاین مذکور شکایت کند

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان در خصوص این اتفاق می‌گوید: طبق مصوبات ستاد مقابله با کرونا در ایام کرونا باید از ۵۰ درصد هواپیماها، قطارها و اتوبوس‌های مسافری استفاده شود که با بروز این اتفاق از مسوولین بهداشت و درمان استان میخواهم از شرکت هواپیمایی مذکور برای جلوگیری از تکرار چنین برنامه‌ای شکایت کنند.

منبع: فارس