کد خبر 1220159
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه در مذاکراتی تلفنی با مقامات سیاسی جنبش حماس از آمادگی مسکو برای کمک به حل و فصل سیاسی مناقشه فلسطین و اسرائیل خبر داد.

به گزارش مشرق، "میخائیل بوگدانوف" نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی و معاون وزیر امور خارجه این کشور شب گذشته (پنج‌شنبه) در مذاکراتی تلفنی با "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و "موسی ابومرزوقی" معاون وی، راه‌های ممکن برای فایق آمدن بر مناقشه نظامی بین طرف فلسطینی و اسرائیلی را مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید:

پیام تبریک حزب الله به مقاومت فلسطین

طبق اطلاعات وزارت امور خارجه روسیه، در جریان این مذاکرات روند اوضاع کنونی در مناقشه فلسطین-اسرائیل، به‌خصوص وضعیت انسانی در منطقه نوار غزه که در نتیجه حملات اخیر اسرائیل منجر به قربانی شدن تعداد زیادی از مردم غیرنظامی، از جمله کودکان و تخریب زیرساختارهای بسیاری شده مورد بررسی قرار گرفت. رهبران حماس طرف روسی را در جریان تلاش‌های مصر، قطر و نماینده ویژه سازمان ملل در جهت توقف درگیری‌ها و برقراری آتش‌بس قرار دادند.  

نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه نیز آمادگی روسیه برای ارائه هر نوع کمک لازم برای برقراری گفتگو بین فلسطینی‌ها و طرف اسرائیلی، چه بصورت دوجانبه و چه در ترکیب گروه چهارجانبه میانجی‌گران بین المللی در حل و فصل مناقشه خاورمیانه (شامل: روسیه، آمریکا، سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا) را مورد تأیید قرار داد.

بوگدانوف طی هفته اخیر در تماس‌های مرتب با مقامات فلسطینی و اسرائیلی، بر لزوم توقف حملات متقابل و انجام مذاکرات برای حل و فصل سیاسی مناقشه کنونی تأکید کرد.  

منبع: تسنیم