کد خبر 1226846
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹

به گزارش مشرق سعید جلیلی در رشته توئیتی نوشت: مردم میپرسند وعده و برنامه‌های مختلفی وجود دارد اما تضمین اجرای درست آن چیست؟

بسیاری از برنامه‌ها در دولت‌های مختلف مشترک بوده است و من علل عدم اجرای درست این برنامه‌ها را نام میبرم.

تعارض منافع میان برنامه‌ها و افراد، غلبه کار نمایشی بر کار واقعی، عدم پیگیری مستمر فرامین اجرایی و مشکلات ساختار اداری کشور مانع از اجرای درست برنامه‌ها خواهد بود.

بنابراین در کنار برنامه، حتما باید اراده ایستادگی در برابر فساد، فهم درست از اولویت‌ها و بسیج دستگاه‌های اجرایی به واسطه نقش‌آفرینی و مدیریت رئیس جمهور شکل بگیرد.

ثبات جزیی از اقتصاد نیست بلکه لازمه پیشرفت همه بخش های اقتصادی است. مسئله نگران کننده این است که قاعده وجود نداشته باشد و نوسان تصمیم‌گیری به اقتصاد ضربه بزند.

گره زدن اقتصاد کشور به مذاکرات و نتایج آن، تصمیمات متنافض و بخشنامه های متعدد در حوزه تولید، سیاست‌های پیش‌بینی ناپذیر و مخل روند عادی امور بویژه در تجارت خارجی از جمله معارضات ثبات اقتصادی در هشت سال

گذشته بود. برنامه ایجاد اشتغال و برنامه ارزآوری دولت بر مبنای وزارتخانه ها  و در زمینه‌های مختلف صورت خواهد گرفت. مطابق برنامه، در چهار بخش معدن، کشاورزی، نفت و گاز و برق، ۷۴ میلیارد دلار طی چهار سال به دست خواهد آمد. 

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.