کد خبر 1302041
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱

این خودرو که تیکفورد مترو نام گرفته بود، محصول همکاری آستون‌مارتین و بریتیش لیلاند بود و توسط شرکت تیکفورد در زمانی که تحت مالکیت دیوید براون (مالک آستون‌مارتین) بود ساخته شد.

به گزارش مشرق، در سال ۲۰۱۱، آستون‌مارتین خودروی شهری کوچکی بنام سیگنت را معرفی کرد که در اصل یک تویوتا IQ ری‌بج شده بود و سازندهٔ بریتانیایی آن‌را راه‌حلی لوکس برای حمل‌ونقل شهری می‌دانست. تا آن زمان همه آستون‌مارتین را با گرند توررهای بزرگ و سریع می‌شناختند و این کار حرکتی بی‌سابقه به نظر می‌رسید اما گویا اشتباه کرده‌ایم زیرا ظاهراً اولین تلاش آستون‌مارتین برای ساخت یک خودروی کوچک و جمع‌وجور به دههٔ ۸۰ میلادی و آستین مترو بازمی‌گردد.

بیشتر بخوانید

فراری روما تلفیق هیجان‌انگیز قدرت و زیبایی +عکس

این خودرو که تیکفورد مترو نام گرفته بود، محصول همکاری آستون‌مارتین و بریتیش لیلاند بود و توسط شرکت تیکفورد در زمانی که تحت مالکیت دیوید براون (مالک آستون‌مارتین) بود ساخته شد.

احتمالاً تاکنون نام این خودرو را نشنیده‌اید زیرا تیکفورد مترو حتی از سیگنتِ ناموفق هم کمیاب‌تر است و تنها ۲۶ دستگاه از آن ساخته شد. آستون‌مارتین در این خودرو به آستین مترو چند ویژگی لوکس مثل چرم و آلکانترا اضافه و آن‌را به تجهیزات رفاهی مثل سانروف، کروز کنترل، سیستم صوتی و کنترل‌های برقی مجهز کرده بود.

تیکفورد مترو در بیرون هم علاوه بر لوگوی بال‌دار مشهور آستون‌مارتین، به کیت بدنهٔ کاملی مجهز شده و ظاهری تهاجمی‌تر پیدا کرده بود.

مهم‌تر از همهٔ این‌ها، پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری خودرو بود که با تقویت توسط آستون‌مارتین قدرت آن به ۸۰ اسب بخار رسیده بود. از این هاچ‌بک لوکس بریتانیایی فقط سه دستگاه به‌صورت فرمان چپ برای عرضه در ایالات‌متحده ساخته شد که حالا یکی از آن‌ها به حراج گذاشته شده است.

این نمونه در بیرون به رنگ قهوه‌ای بوده و تودوزی داخلی آن بژ رنگ است.انتظار می‌رود این متروی کمیاب که مدل ۱۹۸۲ است و تنها ۱۵ هزار کیلومتر کار کرده است، با قیمتی در حدود ۶۰ هزار دلار در حراجی به فروش برسد.

به نظر شما آیا یک هاچ‌بک معمولی دهه ۸۰ صرفاً به خاطر نام آستون‌مارتین ارزش پرداخت چنین مبلغی را دارد؟

منبع: پدال