کد خبر 1310580
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹

برای جذب و استخدام در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف راه‌های زیادی از جمله دنبال کردن فراخوان‌های استخدام شرکت‌ها، فرستادن رزومه از طریق سایت‌های مختلف فعال در این حوزه، شروع به عنوان کارآموز و... وجود دارد اما در گزارشی که آماده کردیم، می‌خواهیم به شما روشی متفاوت برای استخدام در شرکت‌های مختلف را نشان بدهیم.

نمایشگاه کار

یکی از بهترین روش‌های جذب و استخدام در سازمان‌های مختلف که در سراسر دنیا انجام می‌شود شرکت در نمایشگاه‌های کار است. نمایشگاه‌هایی که به منظور ملاقات مستقیم و بدون واسطه‌ی کارجویان با سازمان‌های مختلف برگزار می‌شود.  بازدیدکنندگان از نمایشگاه کار به غرفه‌های مختلف سر می‌زنند و با توجه به توانایی‌ها و علاقه‌مندی‌های خود برای فرصت‌های شغلی مختلف ارائه شده درخواست همکاری می‌دهند. تفاوت اصلی درخواست همکاری در نمایشگاه کار با درخواست عادی این است که کارجویان فرصت دارند تا بدون واسطه و به صورت مستقیم با کارفرمایان تعامل کنند.

ارتباط رو در رو در نمایشگاه فرصتی است برای آنکه افراد بتوانند دغدغه‌های خود را راحت‌تر با کارفرمایان مطرح کنند و دید بهتری نسبت به فرهنگ سازمانی شرکت‌ها پیدا کنند.

رقابت آگاهانه و ناخودآگاه

یکی از اتفاقات جالبی که در نمایشگاه‌های کار رخ می دهد، رقابتی متفاوت در سطح سازمان‌ها از یک سو و کارجویان از سوی دیگر است. سازمان‌های متعددی با تمرکز بر جذب و استخدام و معرفی ارزش‌های سازمانی در نمایشگاه شرکت می‌کنند، چون کارجویان در ناخودآگاه خود آنها را با هم مقایسه می‌کنند، به نوعی یک رقابت بین آنها در معرفی سازمان خود ایجاد می‌شود.

از سوی دیگر فرصتی خاص برای کارجویان است که بتوانند در یک فضای رقابتی، شانس خود را برای استخدام در بهترین سازمان‌ها و شرکت‌ها امتحان کنند. مدیران سازمان‌ها نیز می‌توانند با تعداد زیادی از افراد جویای کار دیدار حضوری داشته ‌باشند و از بین رزومه‌های آن‌ها، مناسب‌ترین افراد را برای سازمان خود انتخاب کنند.

نمایشگاه کار کجاها برگزار می‌شود؟

نکته‌ی جالب توجه این است که این رویداد عموما در دانشگاه‌های معتبر دنیا از جمله دانشگاه‌های Michigan ،Minnesota ، MIT و... برگزار می‌شود. در ایران هم نمایشگاه‌های کار مختلفی هر سال  برگزار می‌شود که از معروف ترین آنها می‌توان به نمایشگاه ملی کار ایران و نمایشگاه کار شریف اشاره کرد.  

نمایشگاه‌های آنلاین

هر سال طبق زمانبندی‌های مشخصی نمایشگاه‌های کار ایرانی برگزار می‌شدند ولی طی دو سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا و حفظ فاصله‌ی اجتماعی برگزاری رویدادهایی که باعث تجمع مردم می‌شد ممنوع اعلام شد، به همین دلیل برگزارکننده‌های این نوع نمایشگاه‌ها هم به فکر مجازی کردن رویداد افتاند.

در ادامه شاهد نمایشگاه های آنلاین کاری بودیم که بعضا از کیفیت مناسبی برخوردار نبودند و عملا تفاوتی با ارسال رزومه در سایت های کاریابی نداشتند، در حالی که فلسفه برگزاری نمایشگاه کار ملاقات مستقیم کارجویان و کارفرمایان با هم است. اما خبر خوب این است که نمایشگاه کار ایران که از پربازدید ترین نمایشگاه های کار کشور است برآن شده است که دومین نمایشگاه آنلاین کار ایران را در تاریخ 20 تا 23 آذر ماه برگزار کند.

دومین نمایشگاه آنلاین کار ایران

با توجه به اخباری که از نحوه‌ی اجرای این نمایشگاه به دست ما رسیده است متوجه شدیم که نمایشگاه آنلاین امسال چیزی از دوره‌های گذشته‌ی نمایشگاه کار ایران که به صورت حضوری برگزار می‌شد کم ندارد و برگزارکننده‌های ‌آن تمام تلاششان را کرده‌اند که هر آنچه کارفرما و کارجو در نمایشگاه فیزیکی به آن نیاز دارند را در سایت برگزاری نمایشگاه معادل سازی کنند.

از جمله ویژگی‌ها و امکاناتی که در این نمایشگاه در اختیار کارجویان و کارفرمایان قرار می‌گیرد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· کارفرمایان در این بستر می‌تواند به کمک فیلم، کاتالوگ و متنی که در سایت نمایشگاه بارگذاری می‌کنند، معرفی کاملی از سازمان خود به کارجویان داشته باشند و سعی کنند تا جایگاه و تصویر برند کارفرمایی خود را در ذهن کارجویان ارتقا دهند.

· همانند سال‌های گذشته تمام فرصت‌های شغلی بر روی این بستر تعریف خواهد شد و کارفرمایان، رزومه‌ی تمام کارجویانی را که از نمایشگاه کار بازدید می‌کنند، به صورت الکترونیکی دریافت می‌کنند.

· در مدت زمان برگزاری نمایشگاه، به صورت همزمان چندین کارشناس از هر سازمان‌ می‌توانند با کارجویانی که از غرفه‌ی آنها بازدید می‌کنند و تمایل به صحبت دارند، گفتگوی ویدئویی به صورت آنلاین و زنده داشته باشند.

· کارجویان مانند سال‌های گذشته می‌توانند به صورت آنلاین و از طریق وبینارهایی که در کنار نمایشگاه برگزار می‌شود، از مطالب مفید آموزشی که آنها را در مسیر شغلی مدنظر خود آماده‌تر می‌کند، استفاده کنند.

دومین نمایشگاه‌ آنلاین کار ایران فرصت خوبی است که در فضایی به دور از تعصبات و آشنایی‌گزینی‌ها، افراد متقاضی بتوانند در هر سن، جنسیت، موقعیت و سطحی از تحصیلات از مزایای آن بهره‌مند شوند.

بازدید و استفاده از تمامی خدمات نمایشگاه آنلاین کار ایران برای عموم آزاد و رایگان خواهد بود.

کارجویان و علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از تاریخ 20 تا 23 آذر ماه به وب سایت نمایشگاه به نشانی vfair.iranjobfair.com مراجعه نمایند.

** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها