رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در منزل شهدای حادثه ناگواری که در روز تشییع پیکر شهید سلیمانی رخ داد، از خانواده و فرزندان این شهدا دلجویی کرد.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف صبح امروز (دوشنبه ۱۳ دی‌ماه) بر مزار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در کرمان حضور یافت و پس از حضور در گلزار شهدای این شهر و ادای احترام به مقام شامخ شهدا به خصوص شهید سلیمانی، در منزل شهدای حادثه ناگوار و تلخی که در روز تشییع پیکر پاک شهید سلیمانی در کرمان رخ داد، حضور یافت.

یکی از این شهدا، شهیده مقصودی مادر ۳ فرزند پسر است که در این حادثه ناگوار به شهادت رسید. همسر این شهید و پدر خانواده نیز پیش از این جان خود را از دست داده است و هم اکنون فرزندان این خانواده تحت سرپرستی ۲ عموی خود گذران زندگی می‌کنند.

قالیباف حین حضور در منزل این شهیده در گفت‌وگو با فرزندان وی در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت و تاکید کرد که دستگاه‌های مسئول باید برای رفع مشکلات این کودکان و خانواده این حادثه‌دیدگان به وظیفه خود عمل کنند.

طبق توضیحی که افراد این خانواده ارائه کردند در روزی که این حادثه رخ داد، خواهر این شهیده و ۲ دختر خردسال وی نیز به شهادت رسیده‌اند که این موضوع غم و اندوه مضاعفی برای بازماندگان شده است.

رئیس مجلس این اتفاق ناگوار را در روز تشییع پیکر شهید سلیمانی یک شوک به مردم ایران توصیف کرد و گفت: خانواده این شهدا که غم تلخی را تحمل کرده بودند با بزرگ منشی و صبر با آن برخورد کرده و این نشان داده روح بزرگ خانواده این شهدا و علاقه آن‌ها به شهید سلیمانی و کشور است.

خانواده دیگری که رئیس مجلس در منزل آن‌ها حضور یافت خانواده شهیده مائده کریم‌آبادی و شهیده زهرا گوهری بود. از این شهیده یک فرزند دختر و یک فرزند پسر به یادگار مانده که فرزند دختر وی در آستانه ازدواج است.

رئیس مجلس در منزل این شهدا نیز، اتفاق مذکور را بسیار تلخ و شوک‌آور دانست و صبر، تحمل و مواضع خانواده این شهدا را ستود و تاکید کرد: این روحیه نشان‌دهنده دلبستگی آنان به انقلاب اسلامی است و وظایف دستگاه های مختلف برای رسیدگی به مشکلات مردم را سنگین‌تر می‌کند.

قالیباف تاکید کرد: من در منزل شما حضور پیدا کردم چراکه خودمان را در برابر شما مسئول می دانیم و مطمئنا شخص حاج قاسم دغدغه توجه ما مسئولان به شما را دارد. مسئولان اجرایی ملی و استانی وظیفه دارند به مسائل بازماندگان رسیدگی کنند و بنده هم پیگیری‌های لازم را انجام خواهم داد.

منبع: ایسنا