در هنگام طراحی کارت ویزیت به عنوان یک طراح باید بدانید که چه اطلاعاتی را باید روی یک کارت ویزیت استفاده کنید. یک کارت ویزیت حرفهای باید علاوه بر انتقال صحیح و دقیق اطلاعات به مخاطبان، در تبلیغات و بازاریابی نیز تاثیرات موثری داشته باشد. این نکات باعث شده حتی با پیشرفتهای بزرگی که در دنیای دیجیتال رخ داده است هم، مثل گذشته از کارت ویزیت برای تبلیغات و تعاملات انسانی استفاده شود. البته طراحان برای طراحی و داشتن یک شروع راحت از طرحهای لایه باز آماده استفاده میکنند و با تغییرات خلاقانه و اصلاح اطلاعات آن یک طرح سفارشی را خلق میکنند. وقتی شما یک طرح با کیفیت و حرفهای داشته باشید با کمی تغییرات میتوانید یک اثر فوق العاده را تولید نمایید. در این مقاله میخواهیم به طرح های لایه باز کارت ویزیت حرفهای و نکاتی که باید در هنگام طراحی به آن ها توجه نمایید بپردازیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.
طرح دات آی آر مرجع دانلود طرح کارت ویزیت لایه باز
چرا برای طراحی کارت ویزیت از طرح لایه باز استفاده کنیم؟
همانطور که میدانید طرح های لایه باز، فایلهای گرافیکی هستند که از لایههای متنوعی تشکیل شدهاند و میتوانی آنها را در نرم افزارهای گرافیکی نظیر فتوشاپ باز کنید و با اصلاح و ویرایش متن، تصاویر، افکت و... به سلیقه خود و کسبوکار، نوشته و طرحهای آن را تغییر دهید و در صورت عدم رضایت به راحتی بخشهایی را حذف یا اضافه و یک طرح جدید و نو را با خلاقیت خود طراحی کنید. همچنین این طرحهای لایه باز کمک میکنند در زمان خود نیز صرفهجویی کنید و در کوتاهترین زمان یک اثر فوق العاده را به تصویر بکشید.
نمونه طرح های لایه باز کارت ویزیت املاک و کارت ویزیت موبایل فروشی
تعریف فایل PSD
طرحهای لایه باز در فرمتهای مختلفی طراحی و تولید میشوند که رایح ترین این فرمتها PSD است که با نرم افزار فتوشاپ تولید میگردد. در طرح لایه باز کارت ویزیت نیز از این فرمت استفاده شده است و شما بعد از طراحی یک کارت ویزیت میتوانید آن را با فرمت PSD ذخیره نمایید و به تعداد دفعات با اصلاحات و تغییرات جزیی و کمی خلاقیت از آن استفاده نمایید. همچنین میتوانید آن را برای کارفرما ارسال کرده تا در صورت عدم رضایت از کار، آن بخشها را تغییر یا حذف نماید. این فایلها کمک بزرگی به طراحان حرفهای و مبتدی نمودهاند و باعث پیشرفت و صرفهجویی در زمان آنها برای طراحی شدهاند.
مهمترین ویژگیهای طرح لایه باز کارت ویزیت
کارت ویزیت در ابعاد کوچکی طراحی می شود و شما اطلاعات محدودی را می توانید روی آن چاپ کنید. به همین علت شما باید مهمترین اطلاعات یک کسبوکار را روی کارت ویزیت درج نمایید. شما وقتی از طرح لایه باز کارت ویزیت استفاده میکنید، میتوانید تا قبل از چاپ نهایی آن را اصلاح کنید. برای اینکه بهترین طرح گرافیکی خود را ارائه دهید باید به کیفیت کاغذ و استانداردهای چاپی توجه ویژه نمایید تا بتوانید بهترین کار و طرح خود را به مشتریان خود ارائه کنید. یک کسبوکار با کارت ویزیت به کار خود اعتبار میبخشد به همین علت طراحی و نکات مهم مربوط به آن باید توسط طراح رعایت شود. طراح باید به انتخاب فونت نیز دقت کند و یک فونت مناسب را باتوجه به طرح و نوع کار انتخاب نماید. همچنین یک طراح حرفهای میتواند از یک فونت اختصاصی استفاده کند که این فونت باید توسط شرکت مربوطه برای طراح ارسال گردد. لوگو نیز جز مهمترین المانها در طراحی کارت ویزیت میباشد که باید در انتخاب آن دقت کافی را داشته باشید تا بتوانید در ذهن مخاطب خود ماندگار شوید.
نمونه طرح های لایه باز کارت ویزیت پزشکی
چرا طراحی و استفاده از کارت ویزیت برای مشاغل ضروری میباشد؟
با اینکه امروزه اکثر راههای ارتباطی میان اشخاص و یک کسبوکار از طریق سایت و فضای مجازی انجام میشود؛ ولی باعث نشده است که چیزی از ارزشهای کارت ویزیت کم شود و همچنان کارت ویزیت اولین قدم و راه ارتباطی با مشتریان میباشد. هدف اصلی یک کسبوکار، ارتباط با مشتری در طولانی مدت است و باید قدم اول را در این راه محکم بردارید.
کارت ویزیت باعث میشود که مشتری شما پیگیر باشد؛ یعنی وقتی شما با مشتری خود روبهرو میشوید، میتوانید با دادن کارت ویزیت نظر او را به کسبوکار خود جلب کنید و یک گفتگو موثرتر را برای خود رقم بزنید به طور کلی کارت ویزیت برای افزایش ارتباط با مشتریان طراحی شده که بسیار موثر میباشد. به همین علت استفاده از یک کارت ویزیت با طرح حرفهای میتواند نقش ویژهای در موفقیت شما و افزایش مشتریان شما داشته باشد. پیشنهاد میکنیم برای طراحی کارت ویزیت خود از طرح لایه باز استفاده کنید که در صورت تغییرات آدرس و شماره تماس به راحتی بتوانید اصلاحات لازم را انجام دهید.
کارت ویزیت یکی از بهترین روشها برای افزایش اعتبار یک کسبوکار است؛ شما این حس را به مخاطب و مشتریان خود القا میکنید که برای کار خود ارزش قائل هستید. بعضی از مدیران و صاحبان کسبوکار پس از اتمام جلسات شماره تماس و اطلاعات خود را روی یک کاغذ مینویسند که اصلا کار حرفهای نیست و این کار باعث لطمه به اعتبار آن کسبوکار میشود.
مهمترین اطلاعاتی که باید روی کارت ویزیت چاپ کنیم
همانطور که در بالا اشاره کردیم، کارت ویزیت اولین راه ارتباطی با مشتری میباشد. در کشور ما به دلیل اینکه به طور صحیح و حرفهای به بخش گرافیکی کار توجه نمیشود، بازخورد خوبی هم از مخاطبان دریافت نمیکنند. به همین علت شما در هنگام طراحی و انتخاب کارت ویزیت لایه باز به استانداردهای چاپ و طراحی، خوانایی و جذاب بودن طرح باید توجه ویژهای داشته باشید. مهمترین المانهای طراحی کارت ویزیت به شرح زیر است:
· به محتوا و فرم آن توجه کنید
· معرفی صحیح نام و عنوان کسبوکار
· آدرس وبسایت را خیلی هوشمندانه قرار دهید
· اطلاعات تماس به صورت کامل و زیرکانه قرار دهید
· عنوان پروفایل در شبکههای اجتماعی فراموش نکنید
· فضای سفید و خالی را در طرح خود اختصاص دهید
· و...
نمونه طرح های لایه باز کارت ویزیت آرایشگاه و کارت ویزیت طلا فروشی
کلام آخر
شما برای حفظ هویت و اعتبار کسبوکار خود باید یک کارت ویزیت حرفهای را طراحی نمایید، زیرا نقش مهمی در هویت و برندینگ شما دارند. شما میتوانید از طراحان حرفهای برای طراحی کارت ویزیت خود کمک بگیرید. همچنین میتوانید با استفاده از طرحهای لایه باز موجود در سایتهای گرافیکی و با کمک کمی خلاقیت یک طرح فوق العاده را طراحی نمایید. سایت طرح دات آی آر یکی از بهترین سایتهای گرافیکی میباشد که بیش از ۵۸۰۰ نمونه طرح لایه باز کارت ویزیت برای مشاغل مختلف طراحی نموده است و در اختیار شما طراحان قرار داده است و شما میتوانید برای خرید و دانلود طرح لایه باز کارت ویزیت موبایل و سایر طرحها اقدام کنید.