کد خبر 1345303
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱

آلمان با تغییر موضع خود در مورد قطع ارتباط روسیه با سوئیفت، خواستار تحریم‌های سخت‌تر و هدفمندتری شد.

به‌ گزارش مشرق به نقل از رویترز، آلمان در روز شنبه موضع خود در مورد اعمال تحریم علیه روسیه برای قطع دسترسی این کشور به سیستم پرداخت بین‌بانکی سوئیفت را تغییر داد و از تحریم‌های سخت‌تری برای توقف حمله روسیه به اوکراین حمایت کرد.

بیشتر بخوانید:

پولیتیکو: غربی‎‎‏‌ها اوکراین را تنها گذاشتند

وزیر امور خارجه آلمان و وزیر اقتصاد این کشور طی بیانیه‌ای اعلام کردند: «باید آسیب‌های جانبی قطع ارتباط روسیه با سوئیفت را به شیوه‌ای محدود کرد که افراد درستی را هدف قرار دهد. آنچه ما نیاز داریم یک محدودیت مالی و هدفمند برای سوئیفت است».

آلمان که بیشترین جریان تجارت با روسیه را در اتحادیه اروپا دارد، چندان متمایل به قطع ارتباط روسیه از اصلی‌ترین شبکه پرداخت بین‌المللی نبود و عقیده دارد ابتدا باید پیامدهای اقتصادی این اقدام بررسی شود.

این اقدام اتحادیه اروپا در مورد روسیه به تجارت این کشور آسیب رسانده و کسب‌وکار شرکت‌های روسی را سخت‌تر می‌کند. سوئیفت یک سیستم پیام‌دهی ایمن است که پرداخت‌های بین‌مرزی را به‌سرعت تسهیل کرده و یک مکانیسم اصلی برای تامین مالی تجارت بین‌الملل به حساب می‌آید.

ایتالیا هم در روز شنبه اعلام کرد از قطع ارتباط روسیه با این سیستم پرداخت، حمایت می‌کند.

یونان هم با اتحادیه اروپا درمورد سوئیفت هم‌عقیده است و نخست‌وزیر مجارستان اعلام کرده دولتش مانع تحریم‌های اتحادیه اروپا نخواهد شد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت تصمیم‌گیری در مورد سوئیفت طی چند روز آینده انجام می‌شود.

منبع: تسنیم