کد خبر 135110
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۵

معاون سازمان تنظیم مقررات گفت: کامزد خدمات دفاتر پیش‌خوان دولت توسط کارگروه راهبری پیش‌خوان دولت تنظیم می‌شود که این کارمزد طی چند سال گذشته ثابت بوده و امسال نیز بدون تغییر مانده است.

به گزارش مشرق ،حسن رضوانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: کمیته تخصصی کارگروه پیش‌خوان دولت به ریاست آقای بزرگیان خدمات دستگاه‌های دولتی را به سمت ارائه در دفاتر پیش‌خوان دولت سوق می‌دهند و همین کمیته، کارمزد ارائه خدمات را نیز تنظیم می‌کند و در صورتی که خدمتی به تعرفه‌گذاری نیاز داشته باشد، تعرفه تعیین می‌کند.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در بین خدمات ارائه شده در دفاتر پیش‌خوان دولت، تعرفه خدمات پست، مخابرات و فناوری اطلاعات را کمیسیون تنظیم مقررات تعیین می‌کند و سایر تعرفه‌ها را نیز مرجع قانونی‌‌ تعیین آن تعرفه، تعیین می‌کند.

*ثبات کارمزد خدمات دفاتر پیشخوان از چند سال پیش تاکنون

رضوانی در پاسخ به این سوال که آیا در طی سال‌های اخیر، کارمزد خدمات دفاتر تغییر کرده گفت: طی چند سال اخیر، تعرفه‌ها براساس همان توافقات قبلی با دستگاه‌ها بوده و تغییر نداشته و برای امسال نیز تغییر نکرده است.

وی در خصوص نظارت بر دفاتر پیش‌خوان دولت گفت: نظارت بر خدمات دفاتر، توسط دستگاه ارائه کننده خدمات انجام می‌شود؛ اما ریاست کمیته اجرایی که نظارت‌های کلی را بر دفاتر دارد بر عهده سازمان تنظیم مقررات است.

رضوانی افزود: همچنین هر دستگاهی برای خود دارای نرم‌افزاری است که بر نرم‌افزار و تعرفه‌های اخذ شده در دفاتر نظارت می‌کند.

رضوانی تاکید کرد: دفاتر در هنگام اخذ خدمات، طبق آیین‌نامه متعهد می‌شوند که نظارت بر خط را نیز برای دستگاه‌ها فراهم کنند تا دستگاه‌ها از نحوه عملکرد دفاتر، مطلع باشند.

*رتبه‌بندی دفاتر توسط رگولاتوری/ نظارت بر خط بر سامانه دفاتر

وی توضیح داد: تهیه چک لیست‌‌های نظارتی و رتبه‌بندی دفاتر توسط سازمان تنظیم مقررات انجام می‌شود و نظارت‌های کلی نیز از طریق کارگروه‌های استانی که نمایندگان رگولاتوری در آن عضو هستند، صورت می‌ِگیرد.

معاون رگولاتوری، گفت: علاوه بر نظارت کلی از طریق کارگروه‌های استانی، رگولاتوری بر سامانه دفاتر، نظارت به خط دارد که البته هنوز این سامانه به صورت نهایی کامل نشده است.