کد خبر 1352745
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳

ابن روزها تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای در حوزه سیستم‌های حفاظتی امنیتی به وجود آمده‌اند و ساختمان‌های مختلف با برخورداری از این سیستم‌ها به امنیت بالایی رسیده‌اند. یکی از این تجهیزات آشنا دوربین‌های مدار بسته هستند که برندهای مختلفی به طراحی و تولید آن‌ها می‌پردازند.

با توجه به این که دوربین‌های مدار بسته ساز و کار بسیار حساسی دارند و یا بر اساس کارایی که برای آن‌ها تعریف شده، باید به صورت پیوسته فیلم‌ها را ضبط کنند، خرید از یک برند معتبر اهمیت بیشتری می‌یابد. احتمالا تاکنون نام برند هایک ویژن به گوش‌تان خورده است. این برند شهرت بسیار زیادی در حوزه تولید دوربین‌های مدار بسته دارد. مسئله آنجا است که چه لزومی به خرید دوربین هایک ویژن از نمایندگی هایک پلاس وجود دارد، در صورتی که می‌توان این تجهیزات را از فروشگاه‌های مختلف تهیه کرد. در ادامه راجع به این مهم صحبت خواهیم کرد.

دوربین هایک ویژن

قبل از این که راجع به نمایندگی هایک پلاس و اهمیت خرید دوربین مدار بسته از این نمایندگی صحبت کنیم، بهتر است کمی با این دوربین آشنا شوید. دوربین‌های مدار بسته هایک ویژن در دو مدل تحت شبکه و آنالوگ طراحی و تولید می‌شوند. دوربین‌های مدا بسته تحت شبکه خود دارای مدل‌های بسیار مختلفی هستند. هر یک از مدل‌ها نیز از قابلیت‌های بسیار متعددی برخوردارند؛ به عنوان مثال می‌توان به مدل‌های پلاک‌خوان دوربین مدار بسته اشاره کرد که پلاک‌ها را ثبت می‌کنند. مدل‌های دیگری از این دوربین که در ایران نیز موجود هستند، مدل‌های میکروفون‌دار و میکروفون‌خور هستند که در گروه دوربین مدار بستفه صدادار جای می‌گیرند. دوربین‌های تحت شبکه این برند از پردازنده‌های داخلی تشکیل شده‌اد که می‌توانند تمام فعالیت‌های خود را بدون نیاز به ان وی ار انجام دهند.  بیشتر این دوربین‌ها از حافظه داخلی استفاده می‌کنند.

دوربین‌های توربو اچ دی یا آنالوگ هایک ویژن نیز در چند مدل دو، پنج و هشت مگاپیسکسی تولید شده و در ایران نیز موجودند. این دوربین‌ها برخلاف دوربین‌های تحت شبکه برای ضبط تصاویر به دستگاه‌های دی وی آر نیازمند هستند و هیچ یک از این مدل‌ها به تنهایی و به صورت مجزا توانایی پردازش ذخیره تصاویر را ندارند. از این رو این دوربین همراه با دستگاه ضبط‌کننده تصاویر یا همان دی وی آر عرضه می‌شوند. دوربین‌های آنالوگ دارای مدل‌های دید مختلف در شب هستند. درواقع این دوربین‌ها به چشمی مادون قرمز مجهزهستند و مدل‌های دید رنگی و سیاه و سفید در آن‌ها، دید متفاوتی در شب ارائه می‌دهند. ضمن این که این نوع از دوربین‌ها در اندازه‌های متفاوتی تولید وعرضه می‌شوند. به این ترتیب میزان دید هر یک از مدل‌های دوربین در شب متفاوت است.

پکیج کامل دوربین هایک ویژن

برخی از فروشندگان دوربین‌های مدار بسته، محصولات خود را به صورت پکیج عرضه می‌کنند. عرضه دوربین‌های مدار بسته به صورت پکیج کامل دوربین هایک ویژن برای برخی از مشتریان سوالاتی ایجاد کرده است. به هر حال تجهیزاتی که در پک کامل عرضه می‌شود، همگی کارایی مشخصی داشته و در طول مدت استفاده از دوربین مورد استفاده و البته مورد نیاز قرار می‌گیرند؛ اما این سوال مطرح می‌شود که پکیج  کامل دوربین چه مزیت‌ها و ضرورتی دارد. هر چند پکیج کامل دوربین مدار بسته طرفداران خاص خود را دارد و عده‌ای ترجیح می‌دهند پک کامل آن‌ها تهیه کنند.

دوربین‌های مدار بسته انواع مختلفی دارند که هر کدام با قابلیت‌های خاص خود از قبیل امکان استفاده در ارتفاع زیاد، محیط‌هایی با زاویه دید وسیع یا بسته، محیط‌های کم نور، ویژگی ضد نور و قابلیت‌های بسیار دیگر هستند. در نتیجه وقتی دوربین هایک ویژن به صورت پک کامل به فروش می‌رسد، باید نوع دوربین موجود در پکیج متناسب با نوع کاربری شما باشد.

مسئله آنجا است که در پکیج دوربین‌های مدار بسته از یک نوع دوربین که آن‌هم معمولا به خاطر کاهش قیمت پکیج، ارزان قیمت است، استفاده می‌شود. از طرفی اگر پکیج کامل را تهیه می‌کنید که با یک هزینه تمام شده و یک جا سیستم دوربین مدار بسته خود را راه‌اندازی کنید، در اشتباه هستید؛ چون قطعا هزینه‌های جانبی مانند هزینه نصب و راه‌اندازی در پک لحاظ نمی‌شود.‌

در مورد قیمت پکیج نیز باید بدانید که قیمت ارائه شده همان قیمت قطعات اصلی است. به هرحال شما می‌توانید سریعا به یک سیستم دوربین مدار بسته کامل دسترسی پیدا کنید. این پکیج کامل شامل تجهیزاتی از جمله: دوربین هایک ویژن، کابل تصویر و آداپتور، دستگاه ضبط تصاویر و هارد می‌شود.  در ادامه به اختصار هر یک را بررسی می‌کنیم.

  • دوربین مدار بستهنمایندگی هایک پلاس در پکیج خود دو نوع دوربین بولت و دام قرار داده که با توجه به نوع سیستم شما از نوع توربو اچ دی یا تحت شبکه هستند. دوربین‌ها در این پک به صورت چهارتایی، هشت‌تایی و شانزده‌تایی عرضه می‌شوند. تمامی دوربین‌ها از قابلیت دید در شب برخوردارند؛ اما ممکن است کیفیت تصویر آن‌ها با یک‌دیگر متفاوت باشد.
  • دستگاه ضبط تصویردستگاه ضبط تصاویر با توجه به نوع دوربین متفاوت است. این دستگاه برای سیستم‌های آنالوگ از نوع دی وی آر و برای سیستم‌های تحت شبکه از نوع ان وی آر است. این دستگاه‌ها ضمن ذخیره تصاویر قابایت‌های دیگری ازجمله پردازش تصویر به شکل‌های مختلف را ارائه می‌دهند.
  • هارد دیسکهارد دیسک‌ها در دستگاه‌های ان وی آر و دی وی آر نصب می‌شوند. هارد دیسک‌ها نیز انواع مختلفی دارند.
  • منبع تغذیه یا آداپتور: دوربین‌های مدار بسته هایک ویژن حساسیت‌های بالایی دارند و اگر مستقیما به برق شهری وصل شوند، از کار می‌افتند. به همین دلیل برای تأمین برق مصرفی از منبع تغذیه یا آداپتور استفاده می‌شود. به این نکته نیز توجه داشته باشید که کیفیت آداپتور نقش بسیار مهمی در افزایش راندمان سیستم دارد.
  • کابل تصویرکابل برای انتقال تصاویر از دوربین به دستگاه یا از دستگاه به نمایشگر استفاده می‌شود. نوع کابل نیز با توجه به نوع دوربین متفاوت است.‌ بهتر است برای نصب دوربین‌های مدار بسته از کابل‌های باکیفیت‌تری استفاده کنید.

هایک پلاس نمایندگی دوربین هایک ویژن

حال که با دوربین هایک ویژن و انواع آن آشنا شدید، بهتر است راجع به لزوم خرید این برند از دوربین در هایک پلاس صحبت کنیم. هایک پلاس نمایندگی رسمی این برند را به عهده دارد. احتمالا تاکنون بارها راجع به این برند و مزایای آن شنیده‌اید. هایک ویژن در سال ۲۰۰۱ فعالیت خود را در حوزه تجهیزات نظارتی و حفاظتی آغاز کرده و هم‌اکنون نیز جزو قدرتمندترین‌های این حوزه شناخته می‌شود. تمامی محصولات این برند دارای مارک و اصالت هستند و کیفیت بالای آن‌ها این دوربین‌ها را به بهترین انتخاب برای راه‌اندازی سیستم حفاظتی تبدیل کرده است.

هایک پلاس به عنوان نمایندگی این برند شناخته شده، تمام محصولات آن را با تضمین اصالت کالا عرضه می‌کند؛ علاوه بر آن شما می‌توانید برای هر نوع کاربری خود بهترین سیستم‌های دوربین مدار بسته از برترین برند دنیا را در سایت هایک پلاس تهیه کرده و با بهترین روش خانه‌های خود را ایمن سازید. اگر به دنبال خرید پک کامل دوربین هستید، پکیج‌های موجود در هایک پلاس انتخاب ایده‌آلی برای شما هستند؛ چون ضمن کیفیت بالای تجهیزات، از قیمت مناسبی برخوردارند.

هرچند دوربین‌های مدار بسته هایک ویژن کیفیت بسیار بالایی دارند، اما وقتی از نمایندگی معتبر آن خرید می‌کنید، اطمینان خواهید داشت که امکان هیچ گونه تقلبی وجود ندارد و می‌توانید از خدمات پس ارز فروش این نمایندگی شامل نصب و راه اندازی دوربین استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد سایت فروشگاه هایک پلاس در تهران شوید.

** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها