کد خبر 1353625
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶

شهردار تهران برخی اولویت های شهرداری تهران در زمینه معیشت و دغدغه های اقتصادی مردم را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی با حضور در برنامه «فرمول یک» در پاسخ به این سئوال که در ابتدا عید را به کدام یک از مسئولان تبریک می‌گوید، گفت: اولین نفر با روسای قوا، نمایندگان مجلس و دوستان خود در شورای شهر تماس می‌گیرم و تبریک می‌گویم.

شهردار تهران در پاسخ به سئوالی پیرامون اقدامات شهرداری برای تسریع در انجام واکسیناسیون خاطرنشان کرد: زمانی که ما آمدیم ۷۰ مجموعه و مرکز به متصدیان واکسیناسیون تحویل داده شده بود؛ اما این تعداد کم بود؛ لذا ۲۲ مورد از ایستگاه‌های مترو را فعال کردیم و ۲۲ اتوبوس را نیز مجهز کردیم و در میادین مستقر کردیم

وی ادامه داد: ۱۰ ون و ۱۴ مرکز ثابت را نیز مجدداً فعال کردیم و مجموعاً ۷۰ مورد را خودمان با پرسنل خود فعال کردیم.

بیشتر بخوانید:

سال آینده ۶ برابر امسال مسکن ساخته می‌شود!

زاکانی جامعه هدف این مراکز واکسیناسیون را افراد ناتوان عنوان کرد و گفت: مجموعاً ۱۴۰ مرکز برای انجام واکسیناسیون از سوی شهرداری تهران فعال شد.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر ضریب واکسیناسیون در شهر تهران بسیار بالاست، گفت: با انجام اقدامات لازم خوشبختانه در این زمینه اطمینان حاصل شد.

بیشتر بخوانید:

تامین ۱۰ کالای اساسی با خرید مستقیم از مردم و حذف واسطه‌ها

وی در خصوص تمهیدات شهرداری تهران برای تسهیل تردد معلولان جسمی در سطح شهر گفت: دو هزار و ۲۲۵ اتوبوس را از دوره قبل تحویل گرفتیم و در این شش ماه و ۱۷ روز حدود ۵۰۰ مورد از مخازن را عوض کردیم و ۱۷۵ مورد را نیز نوسازی کردیم و برای سال آینده هدف‌گذاری بر بیش از دو هزار دستگاه است و امکان سوار شدن معلولان را در این اتوبوس‌ها فراهم خواهیم کرد.

زاکانی با بیان اینکه ۱۲ هزار کیلومتر پیاده‌راه داریم، اظهار کرد: سال آینده ۶۰۰ کیلومتر پیاده راه را به‌صورت هوشمند مناسب‌سازی خواهیم کرد؛ همچنین مناسب‌سازی پارک‌ها نیز در کنار این موضوع دنبال خواهد شد.

شهردار تهران در خصوص ماجرای فروش برند شهروند در دوره گذشته مدیریت شهری عنوان کرد: فروش برند شهروند در حدود سه میلیارد تومان یکی از اشتباهاتی بود که انجام شد؛ در حالی که این برند در حدود ۶۰۰ میلیارد تومان می‌ارزد.

وی اذعان کرد: در همان ایام اول پیغام فرستادیم که این برند بازگردد و این موضوع را دنبال کردیم که در نهایت به شهرداری برگشت.

زاکانی با بیان اینکه ناظر به معیشت مردم سه جهت را به‌طور جدی دنبال می‌کنیم، گفت: موضوع اول میادین میوه و تره‌بار است که ۴۰ درصد تفاوت قیمت با مغازه های سطح شهر دارد و در این مدت شش ماه ۳۲ مورد از این میادین را اضافه کردیم.

شهرداری تهران در ادامه از سیاست مدیریت شهری برای حذف واسطه‌ها و خرید مستقیم از کشاورزان برای تامین اقلام لازم در میادین میوه و تره‌بار خبر داد و گفت: در خصوص فروشگاه‌های شهروند به‌دنبال راه‌اندازی «شهروند محله» هستیم تا بتوانیم در حوزه لوازم خانه به مردم خدمت کنیم.

وی عنوان کرد: در موضوع مسکن نیز دنبال این هستیم که سالانه ۱۸۰ هزار واحد را طی ۱۰ سال جبران کنیم تا مردم دغدغه مسکن و اجاره نشینی نداشته باشند.

زاکانی با بیان اینکه شهر تهران ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار و سه گسل فعال از قدیم‌الایام دارد، از اولویت مدیریت شهری برای نوسازی بافت فرسوده شهر تهران خبر داد.

برچسب‌ها