کد خبر 1370846
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶

"مارتین گریفیتس" فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای اوکراین گفت که یک کاروان دیگر مشترک سازمان ملل و صلیب سرخ برای خارج کردن غیرنظامیان در راه کارخانه فولاد آزوفستال در ماریوپل است.

به گزارش مشرق، این مقام ارشد سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی گفت: احتمالا این کاروان صبح جمعه به کارخانه فولاد آزوفستال در ماریوپل برسد.

گریفیتس گفت: کاروان تا فردا صبح به آزوفستال می‌رسد، امیدواریم غیرنظامیانی را که هفته‌ها و ماه‌ها در آن جهنم تیره گرفتار شده بودند  به مناطق امن برسانیم.

وی که در کنفرانس اهداکنندگان اوکراین در ورشو سخنرانی می کرد، گفت: همانطور که عملیات خارج کردن غیرنظامیان از آزوفستال در هفته گذشته  انجام شد، سازمان ملل بار دیگر با همکاری صلیب سرخ بین‌المللی به دنبال اعزام کاروان بشردوستانه به ماریوپل است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین وارد سومین ماه شده و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا