به گزارش مشرق ،شهریار افندی زاده در گفتگو با مهر با اشاره به 4 بانده شدن جاده هراز، تصریح کرد: جاده هراز از تهران تا امامزاده هاشم هم تا پایان مهرماه 4 بانده می شود و برای مابقی مسیر هم اگر بودجه آن تامین شود، 4 بانده خواهد شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی، استان مازندران را دارای بیشترین تردد در میان استان های کشور اعلام کرد و گفت: 4 بانده شدن محورهای هراز و فیروزکوه کمک زیادی به کاهش ترافیک مسیر می کند و به دلیل اهمیت این استان باید باقی طرحها با سرعت بیشتری به اجرا برسد.
وی با اشاره به افتتاح گردنه گدوک، اظهار داشت: راه اصلی تهران به شمال کشور از طرف فیروزکوه از گردنه گدوک عبور می کرد و این گردنه در فصل زمستان با سرمای بسیار زیاد و مه و کولاک همراه بود و مشکلات زیادی را برای راهداران و مسافران ایجاد میکرد.
افندی زاده افزود: با افتتاح 23 کیلومتر از مسیر 4 بانده فیروزکوه - قائم شهر، قسمت گردنه به نوعی حذف شد و زمان سفر از یکساعت و 30 دقیقه به 20 دقیقه کاهش یافت.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هزینه 58 میلیارد تومانی این پروژه، بیان کرد: این پروژه از انظر افزایش ایمنی وکاهش سانحه در مسیر قائم شهر بسیار موثر است و امیدواریم که تمام پروژه تاپایان شهریور 92 به اتمام برسد.
افندی زاده این پروژه را از طرح های مهرماندگار عنوان کرد و گفت: بحرانی ترین بخش مسیر، گردنه گدوک بود که به اتمام رسید البته در بخش های دیگر باید ساخت تونل و تعریض هم انجام گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جاده هراز از تهران تا امامزاده هاشم تا پایان مهرماه 4 بانده میشود، گفت: 4 بانده شدن محورهای هراز و فیروزکوه کمک زیادی به کاهش ترافیک در مسیر تهران - شمال میکند.