کد خبر 138534
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۸

سند تحول بنیادین، مشکلات معلمان حق التدریسی شرکتی، پیش دبستانی، آموزشکده های فنی حرفه ای و تربیت معلم ها از جمله اولویت های کاری است که باید بررسی های لازم روی آنها صورت گیرد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، محمد مهدی زاهدی با بیان این مطلب گفت: کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش از اول مرداد ماه به مدت سه روز کار خود را با تعیین اولویت های کمیسیون شروع می کند و پس از آن گزارش نهایی را به رئیس مجلس ارائه می دهیم.

وی افزود: سند تحول بنیادین، مشکلات معلمان حق التدریسی شرکتی، پیش دبستانی، آموزشکده های فنی حرفه ای و تربیت معلم ها از جمله اولویت های کاری است که باید بررسی های لازم روی آنها صورت گیرد.

زاهدی با بیان اینکه تمامی بندهای سند تحول بنیادین مورد بررسی اعضای کمیته آموزش قرار می گیرد، تصریح کرد:سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش الزاماتی دارد که برای اجرای آن نیاز به مصوباتی است که برخی از آنها را مجلس، برخی را شورای عالی آموزش و پرورش و برخی ها شورای عالی انقلاب فرهنگی باید تصویب کند.

وی در پاسخ به این پرسش که چنانکه اعضای کمیته آموزش پس از بررسی به این نتیجه برسند که نظام 3-3-6 نباید برای سال تحصیلی جدید اجرا شود، توضیح داد: مجلس نمی خواهد مشکلی برای آموزش و پرورش ایجاد کند
از سوی دیگر ما نمی توانیم با اما و اگر صحبت کنیم. اعضای کمیته آموزش که همگی از کارشناسان صاحب نظر و از مدیران ارشد آموزش و پرورش بوده اند، باید ابتدا بررسی جامعی از روند اجرای نظام 3-3-6 داشته باشند و سپس اعمال نظر کنند.

اعضای کمیته آموزش و پرورش از فردا یکشنبه اول مرداد ماه به مدت سه روز بررسی نحوه اجرای نظام 3-3-6 و سند تحول بنیادین را در دستور کار خود قرار می دهد.