به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضوانی، معاون نظارت و اعمال قانون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: کمیسیون تنظیم مقررات طی مصوبه ۱۳۳ خود اعلام کرده است که اپراتورهای تلفن همراه برای ارسال پیامک انبوه باید از مراجع ذی صلاح اخذ مجوز کنند و کلیه پیامکهای اطلاع رسانی و انبوه شامل این قانون میشود.
وی افزود: مرجع ذی صلاح در بررسی محتوا وزارت ارشاد است و CPهایی (Content Provider) که زیر نظر اپراتور برای ارسال پیام انبوه فعالیت میکنند، از وزارت ارشاد مجوز گرفتهاند و مواردی که ارسال میشود، باید از طرف وزارت ارشاد کنترل و در صورت بروز مشکل با متخلف برخورد شود.
رضوانی گفت: در حال حاضر شش CP در کشور در حال فعالیت میباشند و همگی آنها طرف قرارداد اپراتور اول و شرکت مخابرات هستند و مسئولیت محتوای پیامکهای انبوه به عهده این شش CP و زیر مجموعههایشان میباشد و طبیعی است که اگر در ارسال پیامکهای انبوه مسئلهای پیش آید، CPها موظف به پاسخگویی هستند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد برای نظارت بر محتوای پیامکهای تبلیغاتی ساز و کار خودش را دارد و به طور کلی بعد از ارسال پیامک و رسیدن آن به دست مشترکان محتوا را بررسی میکند.
وی افزود: مرجع ذی صلاح در بررسی محتوا وزارت ارشاد است و CPهایی (Content Provider) که زیر نظر اپراتور برای ارسال پیام انبوه فعالیت میکنند، از وزارت ارشاد مجوز گرفتهاند و مواردی که ارسال میشود، باید از طرف وزارت ارشاد کنترل و در صورت بروز مشکل با متخلف برخورد شود.
رضوانی گفت: در حال حاضر شش CP در کشور در حال فعالیت میباشند و همگی آنها طرف قرارداد اپراتور اول و شرکت مخابرات هستند و مسئولیت محتوای پیامکهای انبوه به عهده این شش CP و زیر مجموعههایشان میباشد و طبیعی است که اگر در ارسال پیامکهای انبوه مسئلهای پیش آید، CPها موظف به پاسخگویی هستند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد برای نظارت بر محتوای پیامکهای تبلیغاتی ساز و کار خودش را دارد و به طور کلی بعد از ارسال پیامک و رسیدن آن به دست مشترکان محتوا را بررسی میکند.