کد خبر 1405297
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴

رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران «هویت‌بخشی شهری»، «مردمی‌سازی» و «هوشمندسازی» سازمان زیباسازی را سه رویکرد این سازمان در جهت حرکت به سمت چشم انداز تهران؛ کلانشهر الگوی جهان اسلام عنوان کرد.

به گزارش مشرق، رضا صیادی با تشریح اقدامات سازمان زیباسازی شهر تهران در راستای تحقق چشم انداز تهران؛ کلانشهر الگوی جهان اسلام گفت: شهری که قرار است به‌عنوان الگوی جهان اسلام باشد، طبعاً دارای ویژگی‌هایی است و در این خصوص سه محور در سازمان زیباسازی طراحی شده است.

رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران «هویت‌بخشی شهری»، «مردمی‌سازی» و «هوشمندسازی» سازمان زیباسازی را سه رویکرد این سازمان در جهت حرکت به سمت چشم انداز تهران؛ کلانشهر الگوی جهان اسلام عنوان کرد و گفت: ذیل هر یک از این محورها، عملیات‌هایی تعریف شده است. در خصوص هویت‌بخشی شهری، مبادی ورودی شهر تهران می‌تواند نقطه‌ای باشد که تصویر این کلانشهر را مخابره کند و در حال حاضر این کار در دست انجام است.

وی اظهار کرد: در حوزه مردمی‌سازی، اقداماتی مانند جشنواره «محله زیبا» که بعد از ایام محرم برگزار می‌شود، می‌تواند اثرگذار باشد و در حوزه هوشمندسازی نیز سازه‌های هوشمند می‌تواند این قسمت از اهداف را تأمین کند و تلاش ما این است که به‌وسیله و با کمک مردم شهر تهران بتوانیم به سمت تحقق چشم‌انداز ترسیمی از سوی شهردار تهران حرکت کنیم.

صیادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویکرد سازمان زیباسازی در حوزه دیپلماسی با برخی از اکران‌ها اظهار کرد: ویدئومپینگ برج آزادی همواره یک پیام بین‌المللی بوده است؛ البته در دوره‌های مختلف دارای متولی‌های گوناگونی بوده است.

رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران در ادامه اذعان کرد: این سازمان در برخی از مناسبت‌های ملی و مذهبی که برای مردم شاخص و نشانه است، حتماً ویدئومپینگ برج آزادی را قرار خواهد داد و در این راستا، برخی نگاه‌ها اتفاقاً بین‌المللی است؛ به‌طور مثال ششم فروردین ماه سال جاری دیوارنگاره شهدای یمن روی برج آزادی اکران شد و بازتاب بین‌المللی جدی پیدا کرد.

وی با تاکید بر این گزاره که در این حوزه گفتمان و دیپلماسی انقلاب اسلامی برای سازمان زیباسازی شهر تهران معیار است، گفت: در هر جا که لازم باشد که از این ابزار هنری بین‌المللی استفاده کنیم، در خدمت انقلاب اسلامی انجام خواهیم داد.

منبع: مهر