کد خبر 146451
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۶

مدیر كل اعزام و خدمات راهبری شركت قطارهای مسافری رجا گفت: در راستای اهداف و راهبردهای مشتری‌ مدارانه شركت رجاء و به ‌منظور افزایش كیفیت خدمات و بهبود عملكرد نیروی انسانی، اقدامات بهبودی طی چهار ماهه ابتدای سال 91 صورت گرفت.

به گزارش مشرق به نقل از  روابط عمومی رجا، محمود حسن نیا افزود: بررسی و اعلام نظر در خصوص نمونه‌های مواد غذایی و طراحی پكیج‌های (بسته) پذیرایی رایگان در قطارها، كنترل مداوم كیفیت و سلامت آب معدنی، ترغیب شركت‌ها به استفاده از برندهای معتبر و با كیفیت، بسترسازی و تشویق استفاده از غذاهای بسته‌بندی با مدت ماندگاری بالا و طعم و مزه مطلوب از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

وی به تقویت نظارت و ارزیابی تمام قطارهای اعزامی از طریق به‌ كارگیری تیم كارشناسی بهداشت و تغذیه اشاره كرد و افزود: تهیه و تدوین منابع آموزشی در خصوص كاركنان خدمات قطارها،‌ ارتباط با مراكز علمی و دانشگاهی (دانشگاه علوم پزشكی تهران)، تغییر در نحوه اعزام مامورین موظف در برخی از قطارها و افزایش زمان استراحت این كاركنان برخی از اقدامات بهبودی این اداره كل برای خدمات‌ دهی مطلوب و جلب رضایت مسافران است.

حسن نیا با بیان این كه، نظارت و كنترل بیشتر بر نفرات اعزامی با قطارهای مسافری از طریق صدور برگه سیر و ثبت تعداد موارد با هدف رضایتمندی بیشتر مامورین صورت گرفت خاطر نشان كرد: رسیدگی به تخلفات اداری و انضباطی مأمورین بخش راهبری، از جمله اقدامات انجام شده در زمینه‌ بهبود عملكرد نیروی انسانی در این مدت بوده است.

مدیر كل اعزام و خدمات راهبری همچنین در خصوص اقدامات انجام شده برای بهبود و افزایش كیفیت خدمات ‌دهی گفت: انجام فرآیند سم پاشی، طعمه‌ گذاری و ضد عفونی، بازنگری و تصحیح چك لیست‌های مربوط به بازدید قطارها، نظارت بر كارگاه‌های پشتیبانی از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا است.

وی بازنگری دستورالعمل‌های راهبری را مورد تأكید قرار داد و افزود: در این دستورالعمل مواردی از جمله تعدیل بازه زمانی شستشوی وسایل خواب قطارها، توجه به وضعیت ظاهری قطارها، توجه به امر نظافت سالن‌ها، انجام عملیات عطر افشانی و معطرسازی قطارها در ابتدای حركت قطارها نیز مورد بازنگری قرار گرفت.

حسن‌نیا تشكیل جلسات كارشناسی از طریق كمیته تایید اقلام و بررسی و اعلام نظر در خصوص نمونه اقلام تجهیزی قطارها را در راستای اقدامات بهبودی این اداره‌ كل برشمرد و ادامه داد: بررسی و رسیدگی به شكایات قطارهای راهبری و برگزاری جلسات كارشناسی برای شناسایی مشكلات و رفع نارسایی‌ها، نظارت مستمر بر كمیت و كیفیت خدمات در قطارهای مسافری و تهیه و تدوین آئین نامه شرایط احراز صلاحیت تخصصی با هدف شناسایی شركت‌های توانمند و كارآمد در امر واگذاری قطارها به این منظور انجام شد.