خرید لامپ لوستر باید با در نظرگرفتن نکات مهمی از قبیل رنگ، میزان نور، گرمای تولیدی و قیمت این محصول انجام شود. زیرا لوستر تنها یک وسیله تزئینی محسوب نمی‌ شود.

امروزه در خانه ‌ها و محیط‌ های کاری برای نور رسانی بیشتر و همچنین افزایش زیبایی محیط از لوستر استفاده می‌کنند. این محصولات در مدل‌ های مختلفی تولید شده که هر کدام برای کاربردی خاص مناسب هستند.

اما کدام لامپ برای لوستر مناسب ‌تر است؟ آیا استفاده از هر لامپی می ‌تواند نیازهای ما را تامین کند؟ با توجه به فراوانی لامپ‌ های موجود در بازار، برای انتخاب آنها باید با خصوصیات هر کدام آشنایی کاملی داشته باشیم.

در ادامه تمام نکاتی که برای خرید لامپ مناسب لوستر لازم است بدانید را بررسی می‌کنیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

در خرید لامپ لوستر باید به چه نکاتی توجه کرد؟

لامپی که برای لوستر انتخاب می‌کنید علاوه‌ بر داشتن هم ‌خوانی با ظاهر لوستر، لازم است از ویژگی‌های زیر نیز بهره‌ مند باشد:

رنگ و شدت بازتاب نور

از آنجایی که لوستر باید محیط را روشن کند، لازم است تا لامپ انتخابی از رنگ و بازتاب نور مناسبی برخوردار باشد.

3 نوع رنگ برای انواع لامپ وجود دارد که شامل رنگ ‌های مهتابی، آفتابی و صدفی (یخی) است که هر کدام دارای ویژگی‌های خاص برای محیط‌های مختلف‌ اند.

لامپ آفتابی

رنگ آفتابی یا زرد در واقع تداعیکننده غروب خورشید است و استفاده از لامپی با این رنگ برای محیط ‌هایی که نیاز به آرامش دارند توصیه می‌شود. برای مثال؛ اتاق خواب یا اتاق نشیمن در این دسته قرار می‌گیرند.

لامپ صدفی

این نور را می‌توان حد وسط بین لامپ‌ های مهتابی و آفتابی دانست و معمولا از آنها در محیط‌ های اداری استفاده می‌ شود.

لامپ مهتابی

لامپ مهتابی زمانی برای لوستر مناسب است که در آن محیط بخواهید کارهایی مانند طراحی یا مطالعه انجام دهید.

با توجه به این نکات باید در نظر داشته باشید که نورپردازی محیط از اهمیت زیادی برخوردار است و هر نوع لامپی که برای لوستر انتخاب می‌کنید، باید از نور مناسب و بازتاب کافی برخودار باشد.

معرفی انواع لامپ لوستر

امروزه محصولات روشنایی زیادی تولید و به بازار عرضه می ‌شود که هرکدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند و باید با در نظرگرفتن تمام این خصوصیات برای خرید لامپ لوستر اقدام کنید.

اگر بخواهیم سیر تکامل لامپ‌ ها را بررسی کنیم باید گفت نسل اول شامل لامپ ‌های رشته‌ ای بود که به‌ دلیل تولید گرمای زیاد و طول عمر کم در حال حاضر طرفداران چندانی ندارند.

لامپ‌ های کم ‌مصرف، لامپ ال ای دی و لامپ اس‌ ام‌ دی در نسل‌ های بعد تولید شدند که در ادامه به شرح ویژگی هرکدام می‌ پردازیم.

لامپ کم مصرف

لامپ‌ های کم ‌مصرف در ابتدا توانستند محبوبیت خوبی به‌دست آوردند و جایگزین مناسبی برای لامپ ‌های رشته‌ ای محسوب می‌ شدند.

اما استفاده از جیوه در ساخت این لامپ و تولید اشعه ماوراءبنفش توسط آن، باعث ایجاد آسیب به محیط زیست و همچنین به‌ وجود آمدن بیماری خطرناک سرطان می‌شود. از این رو در حال حاضر افراد کمی برای لوستر خود به ‌دنبال لامپ کم‌ مصرف هستند.

لامپ ال ‌ای ‌دی

خرید لامپ ال ای دی برای لوستر می ‌تواند بهترین گزینه باشد. زیرا این لامپ از ویژگی‌ های بسیار مناسبی برخوردار است.

در ابتدا لامپ‌ LED، به‌دلیل نور قرمزی که داشت تنها برای وسایل الکترونیکی قابل استفاده بود؛ اما با توجه به ویژگی‌ های خاص و امکان به‌کار گیری تکنولوژی ‌های جدید برای تولید طیف ‌های رنگی مختلف در این لامپ، به ‌تدریج استفاده از آنها به‌ عنوان محصولات روشنایی همه گیر شد.

خرید لامپ LEDبرای لوستر بسیار مناسب است. زیرا این لامپ گرمای کمی تولید کرده و از این رو بیشتر جریان مصرفی را به نور مرئی تبدیل می‌کند.

مصرف کم برق، تولید نور مناسب و طول عمر بالا از جمله دلایلی هستند که لامپ ال ‌ای‌ دی را به لامپ لوستر مناسب تبدیل کرده‌ اند.

انواع لامپ ال ای دی مناسب برای لوستر عبارت‌ اند از:

  • شیشه ‌ای
  • کریستالی
  • درام (این اصطلاح به‌دلیل شکل لامپ است)
  • صنعتی
  • لامپ لوستر اشکی
  • لامپ شمعی کم ‌مصرف
  • تیفانی با سایه ‌های شیشه ‌ای رنگی

قیمت لامپ ال ای دی

اگر بخواهیم لامپ ال‌ ای ‌دی را از نظر قیمت با دیگر مدل‌ ها مقایسه کنیم، باید بگوییم قیمت لامپ لوستر در این مدل نسبت به انواع دیگر بیشتر است.

اما اگر بخواهیم مصرف برق و طول عمر لامپ ‌های ال‌ ای ‌دی را با قیمت آنها مقایسه کنیم، قطعا خرید این لامپ در طولانی مدت کاملا به ‌صرفه است.

لامپ لوستر SMD

نسل جدید لامپ ‌های ال‌ ای ‌دی که با نام اس ‌ام‌ دی شناخته می ‌شوند و می‌ توان گفت تمام خصوصیات لامپ ال‌ ای‌ دی را داشته و تنها برخی از ویژگی ‌ها را در این مدل تقویت کرده‌ اند.

با خرید لامپ اس ‌ام‌ دی می‌ توانید از طیف رنگی بیشتری بهره‌ ببرید. همچنین بازتاب نور و طول عمر بیشتری نسبت به لامپ‌ های ال‌ ای ‌دی در این مدل دیده می ‌شود.

از نظر قیمت نیز باید گفت برای خرید لامپ اس‌ ام‌ دی لازم است مبلغ بیشتری پرداخت کنید. انتخاب بین این 2 مدل به بودجه شما بستگی دارد.

لامپ لوستر فیلامنتی

این لامپ که با القای الکتریکی کار می‌کند ظاهری کاملا متفاوت نسبت به لامپ ‌های ال ‌ای ‌دی و رشته ‌ای داشته و از این رو افراد زیادی برای خرید آن تمایل دارند.

البته باید در نظر داشته باشید که نور تولید شده توسط لامپ فیلامنتی زیاد نیست و استفاده از آن برای لوسترهایی که بیشتر جنبه زیبایی دارند تا روشنایی ‌بخش، می‌ تواند مناسب باشد.

لامپ لوستر سوزنی

لامپ سوزنی کاربردهای زیادی داشته اما بیشترین استفاده از آن در لوسترهای ال ‌ای‌ دی و لوسترهای سوزنی دیده می‌شود.

کم‌ حجم بودن لامپ سوزنی، تولید نور بالا، مصرف کم برق و امکان نصب یا تعویض آسان این لامپ از دلایل محبوبیت آن به‌ شمار می ‌آید.

لامپ‌ های سوزنی قدیمی دارای مصرف برق بیشتر و طول عمر کمتری بودند اما در سری جدید که با استفاده از تکنولوژی LED-SMD تولید می ‌شوند، این معایب کاملا برطرف شده است.

تاثیر روشنایی لامپ در دکوراسیون و نورپردازی

اگر خانه شما با استفاده از مدرن‌ ترین دکوراسیون چیده شده باشد اما نورپردازی در آن به‌ درستی انجام نشود، قطعا از زیبایی آن تا حد زیادی کاسته خواهد شد.

عدم نورپردازی درست می‌ تواند باعث کوچک‌ نشان‌دادن محیط‌ های بزرگ شود و به‌ طور کلی این موضوع روی ظاهر خانه تاثیر زیادی خواهد داشت.

استفاده از لامپ‌ های ال‌ ای ‌دی در لوستر که قابلیت تنظیم نور در آنها وجود دارد، یکی از راه‌ های رسیدن به نورپردازی مناسب در محیط است.

برای انتخاب نورپردازی مناسب باید به مکان مورد نظر نیز توجه کنید. به ‌عنوان مثال؛ نوری که برای محیطی مانند آشپزخانه مناسب است با نور اتاق مطالعه یا سالن پذیرایی تفاوت دارد.

خرید لامپ لوستر

برای خرید لامپ مناسب لوستر انتخاب فروشگاهی معتبر که این لوازم الکترونیکی را در تنوع بالا و کیفیت عالی ارائه دهد نیز مهم است.

فروشگاه می ارزه یک فروشگاه آنلاین است که برای حمایت از مشتری سعی کرده بهترین برندها را با کمترین قیمت عرضه کند.

برای خرید انواع لامپ مناسب لوستر می ‌توانید به فروشگاه اینترنتی می ارزه مراجعه و محصول مد نظر خود را با بهترین کیفیت تهیه کنید.

جمع‌بندی

لامپ لوستر باید چه ویژگی‌ هایی داشته باشد؟ لوستر از محصولات روشنایی است که علاوه ‌بر تامین نور باعث زیبایی محیط نیز خواهد شد.

برای خرید لامپی مناسب باید به میزان نور تولیدی و شدت بازتاب آن توجه کنید. همچنین بررسی طول عمر لامپ و میزان مصرف برق نیز اهمیت دارد.

لامپ‌ های مختلفی در بازار وجود داشته که می ‌توانید با در نظرگرفتن ویژگی هر کدام مناسب ‌ترین محصول را انتخاب کنید. انواع لامپ برای لوستر شامل لامپ کم ‌مصرف، لامپ ال‌ ای‌ دی، اس‌ ام‌ دی، فیلامنتی و سوزنی است.

برای خرید این محصولات می‌توانید به فروشگاه آنلاین می ارزه مراجعه کنید. زیرا در این فروشگاه انواع لوازم الکترونیکی با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت ارائه می‌ شود.

** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است