به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، شايد كمترين قبض پرداخت شده تلفن ثابت به خانههاي خالي، افراد سالمند و يا كساني كه مدام در سفراند مربوط باشد. اما هيچ يك از اين دلايل، در كنار قبض ارسالي براي افرادي كه كمترين مبلغ برايشان لحاظ شده ذكر نميشود و عمدهترين دليل كم بودن هزينه قبوض تلفنها مشخص نيست؛ در همين باره مخابرات ايران و پس از آن مخابرات هر استان به مشتركان خود اعلام كرده كه براي قبوض كمتر از مبلغ سه هزار تومان قبضي صادر نميشود.
در همين راستا مديركل روابط عمومي شركت مخابرات ايران توضيح داد: نزديك به سه ميليون مشترك از مشتركان تلفن ثابتاند كه به مشتركان كم كار و بيكار معروفاند كه هزينه قبوضشان در حد آبونمان پرداخت ميشود.
زارعيان در توضيح قبوض صادر شده زير ۳ هزار تومان تصريح كرد: براي مشتركين كه هزينه قبض تلفن ثابت آنها كمتر از ۳ هزار تومان باشد، قبضي صادر نخواهد شد و مشتركان تهراني نيز ميتوانند از طريق سامانه ۱۸۱۸ قبوض خود را پرداخت كنند.
شرکت مخابرات استان تهران هم در اطلاعيهي خود در اين باره گفته بود كه مشترکان تلفن ثابت که هزينه کارکرد تلفن يک سيکل آنان کمتر از ۳ هزار تومان است، بايد از طريق روشهاي غيرحضوري نظير ۱۸۱۸، تلفن بانکها، عابربانک، سايت اينترنتي و... تلفن خود را پرداخت کنند.
مشترکان تلفن ثابت در استان تهران ميتوانند براي اطلاع از ميزان بدهي خود در پانزدهم ماههاي فرد با شماره ۱۸۱۸ تماس گرفته و از طريق همين سيستم بدهي خود را پرداخت کنند.
قائم مقام مدير عامل شركت مخابرات استان تهران نيز درباره صادر نشدن قبوض كمتر از سه هزار تومان توسط شركت مخابرات ايران گفت: پايلوت اين كار از تهران آغاز شد كه براي قبوض كمتر از سه هزار تومان قبض صادر نشد.
ابراهيم يافتيان راه حل سادهتر براي از بين رفتن مشكلات قبوض مشتركان را استفاده از سامانه ۱۸۱۸ دانست و گفت: شركت مخابرات استان تهران با فراهم كردن پرداخت تلفن قبوض اين مشكلات را كاهش داده است و مشتركان ميتوانند بدون پرداخت حضوري با كاهش حجم ترافيك همكاري كنند.
مخابرات هر استان براي ارسال قبوض مشتركان خود هزينههايي را در نظر ميگيرد كه به نظر ميرسد، صدور و ارسال قبوض كمتر از مبلغ اعلام شده چندان به صرف اين شركت نيست.
در همين راستا مديركل روابط عمومي شركت مخابرات ايران توضيح داد: نزديك به سه ميليون مشترك از مشتركان تلفن ثابتاند كه به مشتركان كم كار و بيكار معروفاند كه هزينه قبوضشان در حد آبونمان پرداخت ميشود.
زارعيان در توضيح قبوض صادر شده زير ۳ هزار تومان تصريح كرد: براي مشتركين كه هزينه قبض تلفن ثابت آنها كمتر از ۳ هزار تومان باشد، قبضي صادر نخواهد شد و مشتركان تهراني نيز ميتوانند از طريق سامانه ۱۸۱۸ قبوض خود را پرداخت كنند.
شرکت مخابرات استان تهران هم در اطلاعيهي خود در اين باره گفته بود كه مشترکان تلفن ثابت که هزينه کارکرد تلفن يک سيکل آنان کمتر از ۳ هزار تومان است، بايد از طريق روشهاي غيرحضوري نظير ۱۸۱۸، تلفن بانکها، عابربانک، سايت اينترنتي و... تلفن خود را پرداخت کنند.
مشترکان تلفن ثابت در استان تهران ميتوانند براي اطلاع از ميزان بدهي خود در پانزدهم ماههاي فرد با شماره ۱۸۱۸ تماس گرفته و از طريق همين سيستم بدهي خود را پرداخت کنند.
قائم مقام مدير عامل شركت مخابرات استان تهران نيز درباره صادر نشدن قبوض كمتر از سه هزار تومان توسط شركت مخابرات ايران گفت: پايلوت اين كار از تهران آغاز شد كه براي قبوض كمتر از سه هزار تومان قبض صادر نشد.
ابراهيم يافتيان راه حل سادهتر براي از بين رفتن مشكلات قبوض مشتركان را استفاده از سامانه ۱۸۱۸ دانست و گفت: شركت مخابرات استان تهران با فراهم كردن پرداخت تلفن قبوض اين مشكلات را كاهش داده است و مشتركان ميتوانند بدون پرداخت حضوري با كاهش حجم ترافيك همكاري كنند.
مخابرات هر استان براي ارسال قبوض مشتركان خود هزينههايي را در نظر ميگيرد كه به نظر ميرسد، صدور و ارسال قبوض كمتر از مبلغ اعلام شده چندان به صرف اين شركت نيست.