کد خبر 1532230
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸

وزارت دفاع سوریه گفت که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مواضع گروه‌های مقاومت در مناطق البوکمال و دیرالزور واقع در شرق سوریه حمله کرده‌اند.

به گزارش مشرق، منابع محلی بامداد سه‌شنبه از حملات هوایی و موشکی جنگنده‌های ناشناس به اهدافی در شرق سوریه خبر دادند.

بر اساس گزارش‌های اولیه، مواضع گروه‌های مقاومت در مناطق مرزی سوریه-عراق، شامل دیرالزور و البوکمال هدف حملات اشغالگران آمریکایی قرار گرفته است.

کانال تلگرامی «صابرین نیوز» گزارش داد که هواپیماهای بدون سرنشین ائتلاف آمریکایی، به ۴ هدف در منطقه الحمیضه واقع در اطراف البوکمال حمله کرده و حداقل ۳ موشک نیز به نزدیکی «الجبل المطل» در دیرالزور برخورد کرده است.

دقایقی بعد رسانه‌های سوری نوشتند که اشغالگران آمریکایی ۵ مرتبه مواضع مقاومت در شهر دیرالزور را هدف قرار داده و هدف این حملات در نزدیکی منطقه «الهرابش» در مجاورت فرودگاه این شهر است.

گزارش‌های تاییدنشده نیز حاکی از آن است که یکی از اهداف مورد حمله هواپیماهای آمریکایی، رادارهای نظامی در جبل الهرابش است.

برخی منابع غیررسمی سوری نیز می‌گویند که جنگنده‌های آمریکایی از پایگاه‌های هوایی در اردن و کویت برخاسته و به اهداف گروه‌های مقاومت در البوکمال و دیرالزور حمله کرده‌اند.

صابرین‌نیوز در ادامه به نقل از خبرنگار خود نوشت که تلفات جانی در این حملات وجود ندارد.

دقایقی بعد خبرگزاری «سانا» به نقل از یک مقام نظامی رسمی نوشت: «حوالی ساعت ۲۳:۵۰ شامگاه دوم اکتبر ۲۰۲۳، دشمن اسرائیلی به برخی مواضع نیروهای مسلح ما در اطراف شهر دیرالزور حمله هوایی انجام داد. این تجاوز منجر به مجروح شدن ۲ سرباز و خسارات مادی شد».

منبع: فارس