کد خبر 1573729
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی نواصولگرا نوشت:

در هفته‌های آغازین تجاوز رژیم به غزه، فشار افکار عمومی در جهان، باعث شده بود تا وزیرخارجه رژیم هم از زمان محدود برای اقدام نظامی به واسطه همین فشار، صحبت کند. یعنی رسانه و فشار افکار عمومی، مهمترین ابزار برای حمایت و حفاظت از غزه و متوقف نمودن رژیم در جنگ بوده و هست. ابزاری که در دو ماه گذشته به شدت تضعیف شده. همین باعث شده تا دشمن در تداوم رفتارهای وحشیانه‌ی خود، سدی پیش‌روی خود نبیند.

حال اینکه وضعیت نسبت به آن ایام بدتر هم شده است. شرایط زندگی در غزه برای تمامی ساکنین آن، به شدت سخت و غیرقابل زیست شده است. نبود آب و غذای کافی، از کار افتادن اکثریت بیمارستان‌ها، نابودی زیرساخت‌های شهری و... باعث شده تا حداقل‌های حقوق بشر زیرپا گذاشته شود. اما شرایط در عرصه رسانه و به ویژه شبکه‌های اجتماعی، آرام شده و انگار این حق صهیونیست‌هاست که اینچنین وحشیانه، مردم فلسطین را بکشند. شرایطی که علت اصلی آن، طولانی شدن جنگ و کار رسانه‌ای بلوک غرب بوده است. این شرایط باعث شده تا رژیم، حاضر به آتش بس نباشد و خواسته‌های حماس برای پایان جنگ را کنار بزند و عملا تداوم جنگ را انتخاب کند.

حال باید چه کرد؟ باید دوباره فضای رسانه را برای دشمن، آتشین و داغ کرد. باید دوباره به شکلی پیوسته و بدون خستگی، حداقل ادعاهای حقوق بشری را به رخ‌شان کشید. تصاویر آماده درباره وضعیت زندگی مردم غزه، محتواهای اصلی برای این جنگ رسانه‌ای خواهد بود. یکی از روش‌های اصلی، پرسیدن سوال از سیاستمداران و سلبریتی‌های غربی درباره این وضعیت زیر هر توییتی و حتی زیر کامنت‌های توییتر برای پاسخگو کردن آنان، است.

به هر میزان که بتوان، فشار افکار عمومی بر رژیم را افزایش داد، میزان جنگ در غزه و بمب‌ها بر سر مردم فلسطین کاهش خواهد یافت. و باید درک کنیم که وظیفه ما که امکان جنگ مستقیم با رژیم را نداریم، همین فعالیت پرکار رسانه‌ای است. دراین میان نباید توجهی به مزدوران رسانه‌ای رژیم در بین براندازان کرد. آنها دقیقا وظیفه کاهش همین فشار رسانه‌ای را برعهده دارند. همچنین، موضوعات داخلی به ویژه انتخابات نباید جبهه انقلاب در توییتر را از مهمترین مسئله جهان اسلام بازدارد. وظیفه مشخص است و باید به آن عمل کرد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.