بر اساس مسائل مطرح شده، موضوع صادرات به عنوان راهبرد اصلی پیشرفت در صنعت نوشت‌افزار در سال‌های آینده تعیین شد.

به گزارش مشرق، بیست و یکمین نشست اعضای مجمع نوشت‌افزار ایرانی با حضور فعالان نوشت‌افزار سراسر کشور طی سه روز از ۱۶ تا ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲ در اردوگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس برگزار شد.

در این نشست برنامه‌های سال گذشته مجمع نوشت‌افزار ایرانی در حوزه تولید و توزیع نوشت‌افزار، تشریح و موانع و راهکارهای پیش‌روی این جریان مورد بررسی قرار گرفت. همچنین محمد یقینی، مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی نیز گزارش مبسوطی از عملکرد این مجمع را تشریح کرد.

از دیگر برنامه‌های این نشست انتخابات هیأت مدیره مجمع نوشت‌افزار ایرانی بود که پس از تقدیر از اعضای هیأت مدیره دو ساله قبل، نفرات دوره ششم آن با رأی اعضا انتخاب شدند. بر این اساس، سعید حسینی، محمد یقینی، محمدامین قربانعلی، محمد کاظمی و ابوالفضل شیرزاد به‌عنوان هیأت مدیره جدید این مجمع انتخاب شدند. همچنین مسعود کامرانی، با اکثریت آراء به‌عنوان بازرس این مجمع انتخاب شد.

بررسی برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۳ مجمع نوشت‌افزار ایرانی با هدف تقویت جریان نوشت‌افزار ایرانی بخش دیگر این نشست بود که طی آن مباحثی از قبیل: هماهنگی و همکاری استفاده از کاغد ایرانی مانند کاغذ سنگ و کاغذ ایرانی کارخانه مازندران، تلاش جهت ذائقه‌سازی استفاده تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان از کاغذ ایرانی، توسعه استفاده از کاراکتر و شخصیت‌های ایرانی، توسعه ارتباط با تصویرسازان بومی و برگزاری دهمین جشنواره و نمایشگاه ایران نوشت به بحث و گفتگو گذاشته شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسین راجی، مدیر اندیشکده راهبردی سعداء نیز سخنران ویژه این نشست بود. وی در این جلسه موضوع بررسی بازنمایی اهمیت تقویت هویت دانش‌آموزان در نوشت‌افزار و افق پیش روی این جریان از منظر مسیر پیشرفت را مطرح کرد که بر اساس مسائل مطرح شده، موضوع صادرات به عنوان راهبرد اصلی پیشرفت در صنعت نوشت‌افزار در سال‌های آینده تعیین شد.

کارگاه جذب و استخدام نیروی انسانی توسط کارگروه رشد ایران نوشت و بررسی اتفاقات و اقدامات مهم یک سال گذشته جریان نوشت‌افزار از دیگر بخش‌های این نشست بود. همچنین در حاشیه این نشست اعضای مجمع نوشت‌افزار ایرانی در بازدیدی از کارخانه تولید کاغذ پارس مشهد، در جریان روند تولید کاغذ بازیافتی و ویژگی‌های آن قرار گرفتند.

مجمع فعالان نوشت‌افزار ایرانی از سال ۱۳۹۱ دغدغه‌مندی خود مبنی بر تولید محصولاتی ایرانی با محتوای بومی را سرعت بیشتری داد تا فعالین این حوزه با سازماندهی جمعی قوی‌تر فعالیت خود را ادامه دهند. این جمع با تلاش‌های شبانه‌روزی طی یک دهه اخیر و توانمندسازی تولیدکنندگان این‌حوزه و ذائقه‌سازی برای خانواده‌ها، نگاه بخش قابل‌توجهی از صنعت گران و مصرف‌کنندگان ‌بازار نوشت‌افزار کشور را به محصولات بومی، ملی و اسلامی معطوف کردند و توانستند به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین تشکل‌های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان ایفای نقش کنند.