کد خبر 1592140
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۵

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی محلل نوشت:

با فرض صحت ماجرا، این مسئله که تهران پیشنهاد داده که در صورت تضمین آتش‌بس فوری و توقف جنگ و عدم حمله رژیم به رفح، بحث حمله مستقیم منتفی است(در همه جا به اشتباه ذکر شد کل انتقام منتفی است)، ما در سطح راهبردیِ جبهه مقاومت به پیروزی دست خواهیم یافت زیرا هم هدف نتانیاهو سرنگون شده و وی با پایان جنگ به پایان خط می‌رسد، هم هدف ما یعنی توقف جنگ غزه بدون شلیک یک گلوله محقق شده و هم جایگاه جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامی فلسطین در منطقه و جهان جهش چند برابری خواهد داشت ولی دو اما وجود دارد:

یک اینکه همه اینها روی کاغذ است و اساسا این تصور که آمریکا تضمین دهد؟! و یا به گونه‌ای عمل کند که اینگونه به نفع ما و به ضرر اسرائیل باشد، نزدیک به صفر است. چنانچه تجربه این چند ماه هم نشان داده که فارغ از اختلافات لفظی، واشینگتن و تل‌آویو در عمل چگونه کار می‌کنند.

نکته دوم اما مهم‌تر است و آن این است که حتی در صورت تحقق چنین پیشنهادی(بر فرض صحت این ماجرا) ما یک پیروزی راهبردی در سطح مقاومت منطقه به دست آورده‌ایم اما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، رژیم عُرفاً به خاک ما حمله کرده است و حمله‌ای تقلیل یافته، موازنه میان جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی را کاهش خواهد داد. بنابراین منتظر اقدامات غیرعملی ماندن از سوی دشمن غدار بیش از این آسیب زاست.

هر چند این تحلیل در تهران وجود دارد که هدف نتانیاهو، گسترش جنگ برای فرار از باتلاق غزه، حفظ قدرت و رویارویی مستقیم ایران و آمریکاست و باید در پازل او بازی نکرد و به مذاکرات آتش‌بس نیز توجه کرد اما عملیات چندلایه و چند مرحله‌ای در چند گام، ترکیبی، چند منظوره با اشراف اطلاعاتی و برتری تکنولوژیکی، ائتلافی جبهه مقاومت، کوبنده، با هدف بازطراحی خطوط قرمز و رسیدن به بازدارندگی قطعی، در مسیر عملیات طوفان‌الاقصی و ضربه به توان عملیاتی رژیم(مهم‌ترین ویژگی هر پاسخی)، بخشی از ویژگی‌های هر پاسخ پشیمان‌کننده خواهد بود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها