کد خبر 1607529
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶

امیرحسین ثابتی، از منتخبان مجلس دوازدهم یکی از همان نمایندگانی است که رای باطله داده است.

سرویس سیاست مشرق- بعد از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجلس آمار آرای باطله نمایندگان بیش‌ از هر حاشیه دیگری به چشم آمد، ۲۴ تن از نمایندگان در حالی که سه نامزد ریاست مجلس پیش‌رویشان بود، رای باطله به سبد انداختند!

امیرحسین ثابتی، از منتخبان مجلس دوازدهم یکی از همان نمایندگانی است که رای باطله داده است، ثابتی پیش از این گفته بود که به دنبال شفاف کردن فعالیت‌های خود در مجلس است طی مطلبی درباره جلسه رای‌گیری هیئت رئیسه نوشته است که رای باطله داده است.

برخی کارشناسان سیاسی معتقدند که دادن رای باطله در انتخابات نشانه اعتراض بوده و برخی دیگر این دست رای دادن را نشانه بی‌تفاوتی به اصل انتخابات می‌دانند، اما به نظر می‌رسد که این نو نماینده مجلس دوازدهم با این اقدام به دنبال جلب توجه سیاسی در بهارستان است، یکی از کاربران فضای مجازی با اعتراض به این اقدام به ثابتی گفته است که مجلس با تریبون‌ رسانه‌ای او فرق داشته و جای شومن‌ بازی نیست!

البته آقای ثابتی در یک پست تلگرامی نوشته است که هنوز با جو فضای سیاسی به خصوص روابط درونی در مجلس آشنا نشده و احتمالا این خطای بزرگ را باید به حساب ناآشنایی او نسبت به مجلس گذاشت! برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی (همان جایی که ثابتی از درونش رشد سیاسی کرد) به رای باطله واکنش نشان داده‌اند که در نوع خود جالب توجه است، نماینده جوان تهران در همین ابتدای کار زیر ضرب رفته تا بداند سیاست صبر در سیاست ضرر ندارد.

در ادامه واکنش کاربران و انتقادهای آن‌ها نسبت به مطلب امیرحسین ثابتی را بخوانید: