دومین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری به پایان رسید و تا الان تعداد داوطلبان نامزدی این انتخابات به ۹ نفر رسیده است.

به گزارش مشرق، از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنج شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ و تاریخ تعیین شده توسط شورای نگهبان، ثبت نام نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران آغاز شده است.

نخستین روز از ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری؛

رونمایی از اولین نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات/ سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد +عکس و فیلم

بر اساس معیارهای اعلام شده توسط شورای نگهبان، داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری برای ثبت‌نام باید دارای حداقل سن ۴۰ سال تمام شمسی و حداکثر سن ۷۵ سال تمام شمسی در هنگام ثبت‌نام باشند.

داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری باید حداقل دارای مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد یا معادل آن مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه باشند.

همچنین وزرا، استانداران، شهرداران شهرهای بالای دو میلیون نفر جمعیت، فرماندهان عالی نیروهای مسلح با جایگاه سرلشگری و بالاتر می‌توانند در انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا شوند. بر اساس این ابلاغیه، نمایندگان فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی منعی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری ندارند.

دیروز در روز آغازین ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری در وزارت کشور، آقایان سعید جلیلی، مصطفی کواکبیان، محسن صباغیان، نماینده بافق ، عباس مقتدایی، نماینده اصفهان و قدرتعلی حشمتیان، رئیس خانه احزاب ایران، در ستاد انتخابات کشور حاضر شده و برای نامزدی ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند.

علی لاریجانی چراغ ثبت‌نام روز دوم را روشن کرد

علی لاریجانی در ساعت اولیه روز دوم نام‌نویسی داوطلبان، با حضور در ستاد انتخابات، برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

حضور علی لاریجانی در ستاد انتخابات

علی لاریجانی در اولین مصاحبه خبری پس از ثبت‌نام گفت: «مشکلات معیشتی حل‌شدنی است؛ برخی کشورها شرایط پیچیده‌تری نسبت به ما داشتند اما توانستند آن را حل کنند. باید با تکیه بر توان داخلی ار تجارت بین‌المللی نیز بهره بگیریم.»

لاریجانی درباره دولت مدنظر خود نیز گفت: «در دولت مدنظر من هرکاربلدی با هر سلیقۀ سیاسی به کار گرفته می‌شود. عدالت به این معناست که هرکس به حق خود برسد. ما به ملت قوی و دولت زمینه‌ساز نیاز داریم.»

۶ چهره سیاسی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند

پس از ثبت‌نام علی لاریجانی، سخنگو ستاد انتخابات، گزارش روز دوم ثبت‌نام داوطلبان ریاست جمهوری را بروز کرد و گفت: فعلا ۶ نفر برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند.

«تاکنون محمدرضا صباغیان، مصطفی کواکبیان، عباس مقتدایی، قدرتعلی حشمتیان، سعید جلیلی و علی لاریجانی ثبت‌نام قطعی کرده‌اند.» وی افزود: توصیه می‌کنیم داوطلبان دارای شرایط حتما در یکی دو روز اول ثبت‌نام کنند؛ چون روزهای انتهایی شلوغ است و با ازدحام مواجه خواهند شد.

اسلامی، سخنگو ستاد انتخابات کشور، از قصد ۳ خانم برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: ۳ خانم به ستاد انتخابات مراجعه کردند که واجد شرایط نبودند.

وی افزود: «شرایط سنی و تحصیلاتی و ۴ سال سابقه تصدی و گواهی فقدان سوءپیشینه از الزامات شرایط ثبت نام است.»

۳ خانم برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات مراجعه کردند

پس از علی لاریجانی، دومین داوطلب ریاست جمهوری در روز جمعه، محمود احمدی‌بی‌غش نماینده سابق مردم شازند بود. بی‌غش با حضور در ستاد انتخابات کشور برای نامزدی ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

حضور محمود احمدی‌بی‌غش نماینده سابق مجلس در ستاد انتخابات

فرایند روز دوم ثبت‌نام داوطلبان به نیمه رسیده و حدود ساعت ۱۴ ظهر، سخنگوی ستاد انتخابات از مراجعه ۱۰ نفر به ستاد برای نامزدی ریاست جمهوری در روز جمعه، خبر داد که به طور کلی دو نفر واجد شرایط ثبت‌نام شدند.

محمد خوش‌چهره وارد ستاد انتخابات شد

محمد خوش‌چهره نماینده تهران در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی وارد ستاد انتخابات شد.

حضور محمد خوش‌چهره در ستاد انتخابات

توضیحات رئیس ستاد انتخابات درباره آمار مراجعه کنندگان ستاد انتخابات

رئیس ستاد انتخابات کشور خبر از حضور ۳۷ نفر در ۲ روز گذشته در ستاد انتخابات برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری داد.

سیدمحمدتقی شاه‌چراغی، رئیس ستاد انتخابات و معاون سیاسی وزیر کشور با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور اظهار کرد: «۵ روز برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است و روز آخر تعیین شده، قابل تمدید نخواهد بود.»

او همچنین بیان کرد: «در ۲ روز گذشته ۳۷ نفر برای ثبت نام به ستاد انتخابات وزارت کشور مزاجعه کردند که ۷ نفر ثبت نام کردند. به واسطه اینکه بخشی از ثبت نام زمان‌بر است و نیاز به تایید افراد هم دارد، خواهش ما این است که واجدان شرایط حضور خود را به روی آخر موکول نکنند.»

بازدید احمد وحیدی از ستاد انتخابات

با گذشت ساعاتی از فرایند روز دوم نام‌نویسی داوطلبان ریاست جمهوری و ثبت‌نام سه چهره سیاسی شاخص در روز جمعه، احمد وحیدی، وزیر کشور، از ستاد انتخابات بازدید کرد.

عبدالناصر همتی در ستاد انتخابات حاضر شد

عبدالناصر همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی برای ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

ثبت‌نام همتی برای نامزدی ریاست جمهوری

همتی: امروز دیگر زمان آزمون و خطا نیست

عبدالناصر همتی پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در حضور خبرنگاران اولین بیانیه انتخاباتی خود را قرائت کرد و گفت: تمام تلاش من تعامل با همسایگان، گسترش روابط اقتصادی با همه کشورهایی که به نوعی در خدمت منافع ملی ما قرار می‌گیرند و تکیه بر دیپلماسی ورزیده و چابک برای رفع تحریم‌ها و گشایش مراودات با دنیا خواهد بود. در روزهای آینده برنامه جامع من در پیش روی شما خواهد بود، امیدوارم با مشارکت خود در انتخابات امکان اجرا شدن این برنامه را فراهم کرده و کشور را در ریل رشد و پیشرفت قرار دهید.

وی در این بیانیه تاکید کرده است: امروز دیگر زمان آزمون و خطا نیست. مردم انتظار دارند که مسئولان بدون شعار زدگی و بازی با الفاظ امورات اقتصادی آنها را ساماندهی کنند. امروز دیگر زمان شعارهای بی حاصل و وعده‌های تو خالی نیست.

همتی: کاندیدای پوششی نیستم؛ تا آخر می‌مانم

عبدالناصر همتی رئیس اسبق بانک مرکزی که برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور یافته بود، بعد از سخنرانی ۵ دقیقه ای در نشست خبری در گفتگو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری حضور خواهید یافت یا به نفع نازمزدهای هم گروهی خود انصراف می‌دهید، گفت: بله در خدمت شما هستیم.

امروز ۴ داوطلب ثبت‌نام کردند

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پایان روز دوم ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، گفت: ۲۴ نفر وارد ستاد انتخابات کشور شدند و بررسی مدارک صورت گرفت؛ نهایتاً ۴ داوطلب ثبت نام کردند.

وی افزود: علی لاریجانی، محمود احمدی بیغش، محمد خوش چهره و عبدالناصر همتی از جمله چهره‌هایی بودند که ثبت نام کردند.

روز دوم ثبت‌نام به پایان رسید

مطابق برنامه زمان‌بندی‌شده، مهلت ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری رأس ساعت ۱۸ به پایان رسید.

برچسب‌ها