کد خبر 1608822
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸

«تاکر کارلسون» خبرنگار آمریکایی که سابقا در تلویزیون «فاکس نیوز» فعالیت می‌کرد، گفت ایالات متحده به اوکراین خیانت کرده و این کشور را با فروختن سرزمین‌هایش نابود خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «تاکر کارلسون» در گفت‌وگو با «دونالد ترامپ جونیور» پسر رئیس‌جمهور سابق آمریکا این اظهارات را بیان کرد و هر دو به این توافق رسیدند که «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نه تنها جهان را در آستانه جنگ‌جهانی سوم قرار داده، بلکه با روسیه نیز وارد جنگ شده است.

این خبرنگار سرشناس آمریکایی تاکید کرد: «آمریکا، سرزمین‌های اوکراین را به سرمایه‌گذاران خارجی می‌فروشد و اوکراین را با مهاجران جهان‌سوم پُر می‌کند؛ بدین ترتیب اوکراین تا ۵۰ سال آینده وجود نخواهد داشت.»

ترامپ جونیور هم به نوبه خود گفت: «هیچکس بیان نکرده که پیروزی در اوکراین چگونه است. من نمی‌دانم معنی پیروزی در اینجا چیست! آیا این دقیقا مانند مرگ ابدی اوکراینی‌ها و روس‌هاست تا زمانی که همه آنها از بین بروند و "بلک‌راک" وارد آنجا شود و تمام زمین‌های کشاورزی را تصاحب کند؟ این چیزی است که من آن را احساس می‌کنم.»

«بلک‌راک» بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری جهان است و حدود ۱۰ تریلیون دلار دارایی را کنترل می‌کند. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین دارندگان اوراق قرضه خارجی اوکراین است و در سال ۲۰۲۲ تفاهم‌نامه‌ای را با کی‌یف امضا کرد که در آن متذکر شده بازسازی اوکراین را پس از دوران جنگ مدیریت خواهد کرد.

هنوز مسئله صلح برای جنگ اوکراین مطرح نیست و متحدان این کشور به جای تمرکز بر یک راه‌حل مسالمت‌آمیز، به ارسال مداوم تسلیحات به کی‌یف ادامه می‌دهند. البته کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس قرار است از تاریخ ۱۵ الی ۱۶ ژوئن (۲۶ الی ۲۷ خرداد) با حضور تقریبا ۱۰۰ کشور برگزار شود.

این در حالیست که مقامات روسیه نه تنها این کنفرانس صلح را «پوچ» می‌دانند، بلکه می‌گویند امکان توافق با اوکراین وجود ندارد زیرا در حال حاضر «ولودیمیر زلنسکی» به عنوان رئیس‌جمهور دیگر مشروعیت ندارد.

منبع: ایسنا