کد خبر 1613005
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰

به گزارش مشرق، محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت:

آقای پزشکیان، در برنامه گفت و گوی تلویزیونی به مرور برخی آمار های اقتصادی ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ پرداخت و وضعیت را نا مطلوب توصیف کرد.

فارغ از صحت و سقم این آمار، دقت و انصاف به این بود که ایشان، همین آمار را با سه سال پایانی دولت روحانی (۱۳۹۷- ۱۴۰۰) مقایسه بکند و اذعان کند که بسیاری از شاخص های اقتصادی ظرف سه سال اخیر، مثبت شده یا از شدت شاخص های منفی به ارث رسیده، کاسته شده است.

البته چالش بزرگ آقای پزشکیان این است که راسا هیچ اِشراف اقتصادی مستقلی ندارد و تحلیل های ناقص و سوگیرانه مشاوران سیاسی را بازگو می کند. او پیش از این بارها اذعان کرده: «من پزشک هستم و چندان از اقتصاد سر در نمی‌آورم». ظاهراً به همین دلیل هم هست که امشب در برنامه گفت و گوی اقتصادی، به جای آقای پزشکیان، دو مشاور او (از جمله فرد سیاسی کاری مانند عبده تبریزی) حرف می زنند!

اصرار حلقه مشاوران در ستاد انتخاباتی مدعیان اصلاحات برای زیر سوال بردن عملکرد دولت شهید رئیسی توسط پزشکیان، در حالی است که آقای پزشکیان در اولین گفت و گوی تلویزیونی - آنجا که هنوز خودش بود- اذعان کرد: "ما قرار نیست برنامۀ جدید بنویسیم و سیاست جدیدی اجرا کنیم. قدم اول ما این است که مسیری را که دولت پیش گرفته، ادامه دهیم".