منابع خبری اسرائیلی از تشدید نارضایتی و اختلاف در میان نظامیان این رژیم پس از تأیید کشته شدن ۸ نظامی اشغالگر در رفح خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، پس از اعلام کشته شدن ۸ نظامی اشغالگر در رفح در پی انفجار شدید یک نفربر، منابع اسرائیل از خشم و عصبانیت و نارضایتی در میان نظامیان و حتی افسران این رژیم خبر می‌دهند.

وبسایت عبری‌زبان واللا در این باره گزارش داد که افسران ذخیره ارتش اسرائیل انتقادات شدیدی را علیه رهبران سیاسی این رژیم مطرح کرده‌ و می‌گویند که هیچ هدف واضحی در عملیات‌ها در غزه وجود ندارد.

این افسران همچنین خطاب به مقامات سیاسی رژیم اشغالگر خواسته‌اند تا به طور واضح به آن‌ها گفته شود که یا باید رفح را اشغال کنند یا به عملیات زمینی در این شهر پایان دهند.

در ادامه این گزارش آمده است: «افسران عالی‌رتبه در ارتش به شدت عصبانی هستند؛ یکی از آن‌ها گفت که اهالی غزه شکست نمی‌خورند و ما خواهیم مرد».

او افزود: «وقتی به مردم می‌گوییم که در مناطق دیگر پیشروی کرده‌ایم، در حالی که [این پیشروی] فقط چند متر بوده که یک شوخی است، در واقع ما مردم را فریب داده‌ایم».

وبسایت واللا در ادامه نوشت: «سخنان این افسر ارتش اسرائیل نشان از بحران ناامیدی و بی اعتمادی و خشم واقعی در ارتش از رهبران سیاسی و نظامی دارد».

وبگاه عبری زبان «حدشوت بزمان» روز گذشته نوشت که در پی انفجار یک نفربر در غزه، تمامی ۸ سرنشین آن درون شعله‌های آتش کشته شده‌اند؛ ساعاتی بعد سخنگوی ارتش اشغالگر این خبر را تأیید کرد.

دو مقام اسرائیلی نیز به نیویورک تایمز گفتند که شدت انفجار نفربر به حدی بود که امکان شناسایی هویت کشته‌شدگان دشوار است.

علاوه بر هلاکت ۸ نظامی اسرائیلی در تله انفجاری گردان‌های قسام در رفح، ۲ نظامی دیگر هم در حمله نیروهای مقاومت به یک زره‌پوش دیگر کشته شده‌اند..

همچنین یک نظامی دیگر نیز به نام «یائیر رویتمان» از تیپ جفعاتی در نتیجه جراحت ناشی از درگیری‌های چند روز گذشته رفح جان خود را از دست داده است.

در این راستا ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام، شاخه نظامی حماس در واکنش به کشته شدن ۸ نظامی اسرائیلی گفت: «عملیات ترکیبی و ویژه امروز ما در رفح تاکید دوباره‌ای‌ بر شکست دشمن در برابر مقاومت ماست».

منبع: فارس

برچسب‌ها