ادامه و گسترش حملات حزب الله لبنان به شمال سرزمین های اشغالی باعث به راه افتادن موجی از نارضایتی و خشم صهیونیست‌ها نسبت به ارتش و دولت این رژیم شده است.

سرویس جهان مشرق - ایال زیسر، پرفسور صهیونیست و کارشناس تاریخ مدرن سوریه و لبنان و همچنین درگیری اسرائیل و اعراب است. وی در گزارشی در رابطه با تحولات جبهه شمالی سرزمین های اشغالی، به انتقاد از عملکر منفعلانه دولت رژیم صهیونیستی پرداخت.

زیسر در این گزارش می نویسد:

«آتش در شمال یک لحظه قطع نمی شود، شدیدتر و مرگبارتر از همیشه، و در مقابل آن، رهبری سیاسی و نظامی ما به تهدیدهای بیهوده ای که دیگر هیچ کس - نه اینجا و نه در لبنان - جدی نمی گیرد، کفایت می‌کنند و از آن راضی هستند. چند بار باید اعلام کنیم که صبرمان لبریز شده یا تهدید کنیم که لبنان را به عصر حجر برمی گردانیم؟»

چرا هر بار که حزب الله به شهرک ها و غیرنظامیان در مرزهای شمالی آسیب می زند، چنین واکنشی نشان نمی دهیم؟

«در حالی که اسرائیل به اظهارات توخالی بسنده می کند و اقداماتش سنجیده و محتاطانه و همیشه در دفاع در مقابل حملات دشمن است، حزب الله در مسیر خود توفقی ندارد. این سازمان پس از هفت ماه نبرد، با وجود کشته (شهید) و زخمی هایی که داده است، از فعالیت های خود عقب ننشسته و اکنون توانسته است نقطه ضعفی را در سیستم دفاعی ارتش اسرائیل پیدا کند، در نتیجه اکنون مقابل به پهپادهای حزب الله دشوار شده و این سازمان با تمام توان حمله می کنند و به اهدافی در خاک اسرائیل حمله می کنند. ضعف رهبری اسرائیل حزب الله لبنان را تشویق می کند که اقدامات خود ادامه دهد.»

این کارشناس صهیونیست در ادامه می افزاید:

«با این حال، رهبران حزب‌الله توضیح می‌دهند که آنها علاقه‌ای به یک جنگ همه جانبه ندارند، گویی آنچه در مرز شمالی رخ می دهد، حداقل برای ساکنان شمال و برای سربازان مستقر در کنار مرز، جنگ نیست... به هر حال، حزب الله به هدف خود رسیده است و نیازی به تشدید تنش و جنگ گسترده ندارد که دستاوردهای آن را از بین ببرد.»

«حزب الله به عنوان کسی که توانست ده ها هزار اسرائیلی را از خانه هایشان آواره کرده و دائماً به اهداف اسرائیلی در امتداد خط مرزی حمله می کند، خود را مدافع غزه معرفی میکند.»

زیسر در رابطه با نحوه عملکرد دولت نتانیاهو در برابر حملات حزب الله لبنان می نویسد:

«میتوان گفت که رهبری اسرائیل، از حزب الله وحشت دارد و با ترسش، این حس را به مردم اسرائیل نیز منتقل میکند. این یک ترس فلج کننده است که مانع از هرگونه توانایی تفکر منطقی و عاقلانه و همچنین خارج از چهارچوب در مورد چگونگی برخورد با حزب الله و پایان دادن به جنگ علیه ما در مرزهای شمالی می شود.»

«قدرت بازدارندگی اسرائیل با توجه به بی کفایتی دولت اسرائیل در مرزهای شمالی و همچنین در غزه در حال فرسایش است و در صورت وقوع یک جنگ همه جانبه، حزب الله واقعاً ممکن است جراحات دردناکی را در اعماق اسرائیل وارد کند. »

برچسب‌ها