کد خبر 1622421
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۵

تیم ملی فوتبال اسپانیا با غلبه بر فرانسه، اولین فینالیست یورو ۲۰۲۴ لقب گرفت.

به گزارش مشرق، اولین بازی مرحله نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۴ از ساعت ۲۲:۳۰ شب گذشته (سه‌شنبه) بین تیم‌های ملی اسپانیا و فرانسه در ورزشگاه آلیانتس آره‌نای شهر مونیخ برگزار شد که در پایان اسپانیا با برتری ۲ بر یک مقابل فرانسه به عنوان نخستین تیم فینالیست جام هفدهم لقب گرفت.

برای اسپانیا لامین یامال (۲۱) و دنی اولمو (۲۵) گلزنی کردند و تک گل فرانسه نیز توسط رندال کولو موانی (۹) به ثمر رسید.

ببینید:

فیلم/ خلاصه بازی اسپانیا ۲ - ۱ فرانسه

بار این بازی در همان نیمه نخست بسته شد؛ جایی که ابتدا خروس‌ها پیش افتادند اما در ادامه اسپانیا با درخشش ستاره استثنایی و ۱۶ ساله‌اش لامین یامال و در ادامه اولمو دو گل متوالی زد و کار را تمام کرد. نیمه دوم شاید تنها مقطع لاروخا در این جام بود که شاهد بازی هجومی و پرفشارش نیودیم. شاگردان دلافوئنته همچنان روی ارائه تیکی‌تاکا اصرار داشتند و بر همین اساس هم سعی در حفظ مالکیت خود بر توپ داشتند اما بر خلاف گذشته چندان هجومی ظاهر نشدند و مایل به حفظ بازی و نتیجه داشتند. فرانسه؟ می‌توان گفت عملا زور بردن نداشت. نه حملات موثری از این تیم دیدیم و نه حتی مثل جام جهانی آن بازی شناور و زیبا. خروس‌ها تداوم همان بازی بد خود در این جام را داشتند و خداحافظ یورو!

در دیگر بازی مرحله نیمه نهایی امشب (چهارشنبه) و از ساعت ۲۲:۳۰ تیم‌های ملی انگلیس و هلند در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک شهر دورتموند به مصاف هم خواهند رفت.