۹۰۰ دستگاه خودروی امدادی به ناوگان هلال احمر با حضور محمد مخبر ، در جوار حرم مطهر حضرت امام خمینی ره الحاق شد.

به گزارش مشرق، رور پنجشنبه ۹۰۰ دستگاه خودروی امدادی به ناوگان هلال احمر با حضور محمد مخبر ، اسماعیلی رئیس دفتر شهید آیت الله رئیسی و مسئولان سازمان هلال احمر در جوار حرم مطهر حضرت امام خمینی ره الحاق شد.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یکی از عظیم‌ترین ناوگان زمینی و هوایی در میان جمعیت‌های ملی هلال احمر و صلیب سرخ دنیا را در اختیار دارد.

با این حال با توجه حادثه خیز بودن ایران و لزوم آمادگی همیشگی در مواجهه با حوادث و بحران‌ها، با تلاش مدیران ارشد هلال احمر و اهمیت موضوع نوسازی این ناوگان برای دولت سیزدهم، مجوز خرید ۵۰۰ دستگاه خودرو اخذ و تعداد ۹۰۵ دستگاه از این خودروها شامل آمبولانس و خودرو نجات خریداری و ترخیص و به ناوگان عظیم جمعیت هلال احمر افزوده شد.

همچنین ۶۰۰ دستگاه دیگر نیز در مسیر خریداری و ترخیص و اضافه شدن به این ناوگان امدادی است.

پیش از این یعقوب سلیمانی دبیر کل جمعیت هلال احمر با سفر به خراسان شمالی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری‌های بسیار و جذب اعتبارات، فردا صبح از مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) قرار است ۹۰۵ دستگاه آمبولانس و خودروی امدادی به ناوگان جمعیت هلال احمر کشور الحاق شود.

وی با اشاره به اینکه پیگیری‌ها برای افزایش ناوگان امدادی و تجهیزاتی جمعیت هلال احمر ادامه دارد، گفت: برای خرید بالگرد مذاکراتی انجام شده و در این زمینه رئیس جمعیت هلال احمر کشور در روسیه پیگیری‌هایی داشته است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور به اربعین حسینی نیز اشاره کرد و ادامه داد: اربعین حرکتی مردمی و جهانی است و جمعیت هلال احمر تلاش می‌کند در آن به‌طور موثر نقش‌آفرینی کند.

او با بیان اینکه جمعیت هلال احمر با داشتن بیش از ۱۳۰۰ پایگاه جاده‌ای و شعبه‌های مختلف در کشور نقش موثری در خدمات‌رسانی به زائران اربعین دارد، گفت: در کشور دوست و همسایه عراق خدمات‌مان را به زائران ارائه خواهیم داد و برنامه ما، نقش دادن به مردم و اقشار مختلف در آن است.

سلیمانی اظهار کرد: در این‌باره با تمام توان در میدان حضور خواهیم داشت و امروز نیز تیمی از جمعیت هلال احمر به نجف و کربلا اعزام شدند تا جانمایی پایگاه‌ها را بررسی کنند.

به گفته وی، قرار است کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین نیز ۱۱ و ۱۲ مرداد ماه در تهران به میزبانی جمعیت هلال احمر برگزار شود.

منبع: ایرنا