عناصر مرتبط با سرویس های اطلاعاتی با پناه بردن به برخی کشورهای همسایه ایران از جمله کویت و ترکیه و گرجستان، لجن پراکنی و اقدامات ضدامنیتی را دنبال می‌کنند که تحت رصد دستگاه امنیتی ایران هستند.

به گزارش مشرق؛ ششم تیرماه سال ۱۴۰۲ بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و مسوولان دستگاه قضایی درباره لجن پراکنی در فضای مجازی فرمودند: اینکه یک عده با استفاده از فضای مجازی یا غیرمجازی روی اعصاب مردم راه بروند و امنیت ذهنی مردم را بهم بزنند و مردم را بترسانند، این خلاف مقتضی احیای حقوق عامه است. قوه قضائیه باید با برنامه‌ریزی، انضباط و با قاعده وارد شود.

پس از این هشدار و البته فرمان صریح رهبر انقلاب، دستگاه امنیتی و قضایی کشور برای بازگرداندن آرامش به فضای مجازی و برخورد با اشخاص، گروهها و موسسات لجن پراکن و برهم زننده امنیت روانی جامعه دستورکار ویژه ای طراحی کردند.

در فاز اول این کارویژه، شبکه داخلی تخریب با ورود قاطع دستگاههای امنیتی و قضایی زیر ضربه قرار گرفت و برخی عوامل میدانی آن که از مدتها قبل شناسایی شده و احکام قطعی داشتند اما مورد رأفت نظام قرار گرفته بودند، برای اجرای حکم به زندان معرفی شدند.

همچنین یک شبکه سازمان یافته دیگر تخریب نیز تحت رصد دستگاه اطلاعاتی کشور قرار گرفت و پرونده قضایی برای اجزای اصلی آن تشکیل شده و در حال رسیدگی است. به برخی دیگر نیز هشدارهای جدی داده شده است که در صورت ادامه رویه تخریب، تهمت و لجن پراکنی، قاطعانه به پرونده آنها رسیدگی خواهد شد.

اما طبق رصد اطلاعاتی، برخی اعضای این شبکه سازمان یافته تخریب، در برخی کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس از سال‌ها قبل پناه گرفته‌اند و با احساس مصونیت از برخورد، عملیات تخریب و لجن پراکنی را همچنان پیش می برند.

برخی عناصر این شبکه در کشور کویت، ترکیه و یکی از کشورهای همسایه شمالی حضور دارند. این افراد تحت پوشش فعالیت‌های ارزی و دیگر امور تجاری در حال اقدام علیه امنیت روانی و ملی کشور هستند که تدابیر لازم برای این گروه نیز در دست اقدام است.

یک منبع آگاه امنیتی در گفتگو با مشرق تاکید کرد کشورهای همسایه نباید مرکز استقرار عناصر مخل امنیت روانی مردم ایران باشند و این موضوع به حسن همجواری طرفین آسیب وارد خواهد کرد.