آویگدور لیبرمن با انتقاد شدید از دولت نتانیاهو، به موفقیت ایران در ایجاد یک جبهه متحد منطقه ای علیه رژیم صهیونیستی اذعان کرد.

سرویس جهان مشرق - نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در مصاحبه خود با حمله شدید به ارتش و دولت این رژیم نوشت:

مشکل اصلی ما نه ارتش اسرائیل است و نه تسلیحات. مشکل این است که ما رهبری نداریم. هم رهبری سیاسی و هم رهبری نظامی، هر دو به طور کامل شکست خوردند. ما به یک برنامه جامع نیاز داریم. ایرانی‌ها موفق شدند همه جبهه‌ها را متحد کنند،‌ آنها یمنی‌ها، حزب‌الله و سازمان‌های مقاومت در عراق و سوریه فعال کردند و در عین حال به پیشرفت خود در مسئله هسته ای ادامه دهند.

بنابراین راه حل نیز نیازمند یک برنامه ریزی جامع است که از مسئله اسرا شروع می شود و به ایران ختم می شود. همه چیز با یکدیگر مرتبط است.

غیرممکن است که به طور جداگانه برای یک جنگ در جبهه شمال برنامه ریزی کرد و آنچه در جنوب اتفاق می افتد را نادیده گرفت. اینکه ده ماه است برنامه سازماندهی شده ای برای درگیری در شمال و جنوب و هیچ طرح اضطراری برای پاسخگویی به به یک رویداد با تلفات زیاد وجود ندارد، بعید و غیرقابل قبول است.

در حال حاضر در غیاب یک برنامه جامع برای رویارویی با چالش چند وجهی، ما خود را وارد بازی کرده ایم که ایرانیان طراحی کرده اند. ما خودمان را در جنگ علیه سازمان‌های مقاومت- علیه حماس و علیه حزب الله - خسته می کنیم. این در تضاد با کل مفهوم امنیتی ترسیم شده برای ارتش اسرائیل است. ما باید فوراً جنگ را به قلمرو دشمن منتقل کنیم و نبرد را در خاک خود متوقف کنیم.

کسی که پس از ده ماه نتواند یک سازمان مانند حماس را شکست دهد، باید مسئولیت ناکامی خود را بپذیرد. پس از 7 اکتبر، که هزاران نفر کشته، زخمی و اسیر شدند. در هر دولت عادی در هر کجای جهان و در دوره هر رهبری که ذره ای وجدان و مسئولیت درون خود داشته باشد، اگر چنین اتفاقی رخ داد بود، آن دولت و مسئولان آن در سریع ترین زمان ممکن، از مسئولیت خود استعفا داده بودند.