آمریکایی ها و صهیونیست ها با اجرای پروژه خودزنی تلاش کردند راه را برای ماجراجویی جدید و تغییر معادلات در منطقه باز کنند؛ اما پاسخ جبهه مقاومت این طرح را هم ناکام خواهد گذاشت.

سرویس جهان مشرق - عصر روز شنبه، ششم مرداد ماه، رسانه های صهیونیست از اصابت موشک به یک زمین فوتبال کودکان در شهرک دروزی نشین «مجدل الشمس» در شمال جولان اشغالی و کشته و زخمی شدن دهها تن خبر دادند و در همان لحظات اولیه انگشت اتهام را به سمت رزمندگان مقاومت حزب الله لبنان نشانه رفتند.

پس از این اتفاق، نتانیاهو سرکرده باند جنایت کار صهیونیستی که به آمریکا سفر کرده بود به سرعت در موضع گیری مشکوک از پاسخ سنگین به مقاومت خبر داد و این در حالی بود رسانه حزب الله با صدور بیانیه ای، انجام عملیات در جولان اشغالی را تکذیب و اعلام کرده بود مقاومت نقشی در این ماجرا نداشته است.

یک منبع میدانی که تحولات را در جنوب لبنان از نزدیک دنبال می کند به استقبال گرم آمریکایی ها از نتانیاهو در سفر به واشنگتن اشاره و اعلام کرد: در حالی که هنوز جزئیات اولیه حادثه در شهرک مجدل الشمس مشخص نشده بود، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، مشت خود را برای آغاز ماجراجویی در منطقه باز کرد.

حدود یک روز پس از آنچه که در شهرک مجدل الشمس گذشت، جزئیاتی از اتفاقات پشت پرده به دست آمد و مشخص شد صهیونیست ها و آمریکایی ها با اجرای مشترک پروژه خود زنی در جولان اشغالی (بخشی از طرح شروع جنگ با بحران زایی) در تلاش هستند راه را برای درگیری جدید در منطقه باز کنند.

وی با بیان این که خودزنی در جولان اشغالی و مظلوم نمایی صهیونیست ها شروع یک حمله و ماجراجویی مشترک صهیونیست ها و آمریکایی ها برای رسیدن به چند هدف بود، افزود: غروب روز سه‌شنبه نهم مرداد رژیم صهیونیستی به همین بهانه از خطوط قرمز جبهه مقاومت عبور کرد و منطقه ضاحیه در حومه جنوبی بیروت را هدف قرار داد و در این حمله «فواد شکر» از فرماندهان حزب الله به شهادت رسید.

ساعتی پس از حمله به جنوب بیروت، آمریکایی ها وارد عمل شدند و بخش دوم عملیات مشترک با صهیونیست ها را با هدف قرار دادن مقر استقرار نیروهای کتائب حزب الله عراق در شمال استان بابل اجرا کردند و در این حملات ۴ تن از رزمندگان از جمله ابولحسن المالکی از فرماندهان عراقی به شهادت رسیدند.

عملیات مشترک آمریکایی ها و صهیونیست ها در قالب پروژه خودزنی، زنجیره ای بود و مرحله سوم بامداد روز چهارشنبه دهم مرداد با هدف قرار دادن رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه یافت که البته اشتباه مهلک و جبران ناپذیری از سوی واشنگتن به شمار می آید چرا که با پاسخ متفاوت و بازدارنده تهران مواجه می شود.

این منبع میدانی با بیان این که رفتار فعلی صهیونیست ها را باید در ۱۰ ماه ناکامی و به نتیجه نرسیدن در غزه ارزیابی کرد: رژیم اشغالگر در میدان به اهدافش دست نیافته و با وجود سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در باتلاق فرو رفته و زیر فشارهای بیش از پیش داخلی و خارجی، پروژه ماجراجویی را انتخاب کرد تا بتواند راه برای تنفس دوباره پیدا کند.

در حال حاضر صهیونیست ها خود را در لبه پرتگاه می بینند و برای رهایی از وضعیت فعلی تلاش می کنند با گزینه ترور و باز کردن محورهای جدید جنگ در منطقه و عبور از تمامی خطوط قرمز در گام نخست اعتبار از دست رفته در سرزمین های اشغالی را بازیابی و در مرحله دوم جبهه مقاومت را با فشار مجبور کنند که دست از حمایت از نوار غزه بکشد تا به نتیجه مورد نظر دست یابد. رژیم اشغالگر درصدد است با این گونه ماجراجویی ها، جبهه مقاومت را وارد جنگ تمام عیار کند تا در ادامه راه آمریکایی ها برای ورود به معرکه باز شود و از این مسئله بهره برداری کند.

البته باید توجه داشت جبهه مقاومت برای پاسخ به صهیونیست ها و ورود برای نبرد نهایی هراس و نگرانی ندارد چرا که سالهاست برای این شرایط برنامه ریزی کرده و این امکان و احتمال وجود دارد در روزها و ساعات آینده با انجام عملیات مشترک از چند مبدا به باند جنایت کار صهیونیست پاسخ قاطع و فراموش نشدنی بدهند.

براساس اطلاعات به دست آمده پاسخ جبهه مقاومت، معادلات و محاسبات اجماع واشنگتن را به گونه ای تغییر خواهد داد که نه تنها دیگر از خطوط قرمز عبور نکنند بلکه در موقعیت دفاعی فرو روند و این احتمال وجود دارد عملیات مشترک از چند محور از جمله جنوب لبنان، غرب سوریه، عراق، یمن و ایران ترتیب داده شود و پایگاه های نظامی و شریان های اقتصادی در تل آویو و حیفا جزء اهداف مشروع محسوب می‌شوند. البته آسیب پذیری جغرافیایی رژیم غاصب صهیونیستی به حدی است که جبهه مقاومت در صورت اراده می‌تواند تمام مناطق تحت اشغال این رژیم را به راحتی هدف قرار دهد.

فاصله از مناطق مرزی ایران (کرمانشاه) تا بندر راهبردی حیفا حدود هزار کیلومتر و تا تل آویو حدود هزار و ۴۰ کیلومتر است؛ از سویی دیگر فاصله از یمن با شهرهای حیفا و تل آویو به ترتیب حدود هزار و ۹۰۰ و هزار ۸۵۰ کیلومتر است و رزمندگان حزب الله از جنوب لبنان با تل آویو حدود ۱۲۵ کیلومتر و با شهر حیفا ۴۵ کیلومتر فاصله دارند.

به گزارش مشرق، فاصله از مناطق مرزی سوریه با این دو شهر به ترتیب حدود ۱۰۰ و ۱۶۵ کیلومتر و از مرزهای عراق هم فاصله با تل آویو پایتخت خود خوانده باند جنایت کار صهیونیست حدود ۷۵۰ کیلومتر و تا شهر راهبردی حیفا ۶۹۰ کیلومتر است.