کد خبر 1631314
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۳

کیمیا علیزاده نمونه ای دم دستی و مشهور از آنهایی است که به کشورشان پشت کردند اما نصیبی جز آوارگی نداشتند و محکوم به شکستند.

سرویس ورزش مشرق - در همین ابتدا بگوییم که از آنچه بر کیمیا علیزاده رفته، خوشحال نیستیم اما مشخص بود دچار چنین سیه روزی خواهد شد. همان روزها نیز نوشتیم که در آینده، چونان دستمال کاغذی پرتش می کنند و چنین خواهد شد که اکنون شده و حالا می توانید به وضوح ببینید. قصه علیزاده را می توان در زیست بوم آنهایی که به خاک وطن پشت کرده اند، به وفور دید و افسوس خورد که چرا چنین کردی با خودت!

کیمیا علیزاده نه دیروز که سال ها قبل باخت. دختر نازکرده ورزش کشورمان که متاثر از اطرافیان زالو صفت، به وطن و ارزش هایش پشت کرد، حالا زیر پرچم بی وطنی به رقابت می پردازد و می بازد و در انتظار فرصتی دیگر که شاید اندکی بیاساید. او که دیروز باخت، صرفا رقابت های المپیک را نباخت. باخت دیروز نمادی از فروپاشی انسانی بدون هویت و معنا در زیست بوم ورزش جهان بود. حالا او را چه باید نامید؟ دخترک بلغار یا دخترک بی وطنی که نه پیروزی اش و نه باختش، کسی را متاثر نمی کند؛ مگر در راستای عواید و درآمدش!

کیمیا علیزاده نمونه ای از ده ها ورزشکار دیگر هم هست که همه سرنوشتی مشابه داشتند؛ بی وطنی و بی هویتی در جهان پیشرو. آری! او هم به چنین نقطه ای رسید و حالا همه چیز را از دست داده و آواره نام گرفته.

برچسب‌ها