به گزارش مشرق، کانال تلگرامی «تنهایی دست جمعی» نوشت:

یک غلط مشهور دیگر: «بزنیم، آتش‌بس غزه خراب می‌شود»

همانطور که ترور ضیف، هنیه، عاروری، عیسی، قندور و ... باعث توقف مذاکرات آتش بس از سوی حماس نشد، پاسخ سخت ایران و یک دور چرخه تنش هم الزاما منجر به توقف این مذاکرات نخواهد شد.

در مقابل هم پاسخ ندادن ایران الزاما منجر به نتیجه‌بخشی مذاکرات ۱۵ اگوست نخواهد گردید. خصوصا که درباره این دور مذاکرات «هیچ» چیز تازه، حتی فرمول تبادل تازه، روی میز نیست. این تاریخ، فقط تاریخ « از سرگیری» مذاکراتی است که الان هشت ماه است با قطع و وصل، جریان دارد.

به وضوح پوست موزی است زیر پای ایران/حزب‌الله/ انصارالله برای ایجاد «خطای شناختی» در تصمیم‌سازان. میخواهند درکنار غلط مشهور «بزنیم، جنگ می‌شود» غلط «بزنیم، آتش‌بس غزه نابود می‌شود» را هم اضافه کنند.

آنچه طراحی شده، هوشمندانه است، اما تن دادن به آن خیلی «هنر ندیدن صحنه واقعی» می‌خواهد.

نتانیاهو اگر به آتش‌بس نیاز داشته باشد، حتی وسط «وعده صادق ۲» هم آن را خواهد پذیرفت. و اگر به آن نیاز یا تمایل نداشته باشد، حتی وقتی روسای امان، شین‌بت، موساد، ستاد مشترک ارتش و وزیر دفاع از ضرورت توافق آتش‌بس می‌گویند (و سخنانشان در رسانه‌های اسرائیلی علنی می‌شود) و حماس هم برگه پیشنهادی را می‌پذیرد و آمریکا هم صریحا از آن حمایت می‌کند (چنان که در موضوع «پیشنهاد قاهره» حدود یک ماه پیش رخ داد)، آن را نمی‌پذیرد.

به کلی پاسخ یا عدم پاسخ ایران جزو پارامترهای «واقعی» در آتش‌بس غزه نیست و نخواهد بود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.