کد خبر 1633457
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴

آلمان ضمن اعلام حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی در ماجرای حمله به مدرسه تابعین در شهر غزه،‌ آن را نوعی «دفاع مشروع» خواند.

به گزارش مشرق، برلین حمله هوایی مرگبار رژیم صهیونیستی به فلسطینیان آواره که در یک مدرسه پناه گرفته بودند را دفاع مشروع این رژیم از خود در برابر حماس عنوان کرد.

به گزارش راشاتودی،‌ دولت آلمان رسما حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به مدرسه تابعین در غزه را که طبق گزارشات منجر به شهادت بیش از ۱۰۰ فلسطینی شد را نوعی دفاع مشروع از جانب این رژیم در برابر نیروهای حماس عنوان کرد.

حمایت آلمان از حمله به این مدرسه که به عنوان پناهگاهی برای آوارگان فلسطینی بود، در حالی صورت گرفت که از آن به عنوان مرگبارترین حمله رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان از زمان آغاز جنگ غزه یاد شده است.

در همین رابطه،‌ ولفگانگ بوشنر،‌ معاون سخنگوی دولت آلمان در گفتگویی با خبرنگاران در واکنش به حمله مذکور عنوان کرد:‌ اسرائیل حق دفاع از خود را دارد.

حمله هوایی به مدرسه تابعین،‌ صبح روز شنبه هنگام نماز صبح برگزار شد. وزارت بهداشت فلسطین،‌ همان روز،‌ شهادت بیش از ۱۰۰ فلسطینی و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر را در جریان این حادثه تایید کرد.

ماریا زاخارووا،‌ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه حمله مذکور را محکوم کرده و عنوان کرد،‌ هیچ توجیهی برای چنین اقداماتی وجود ندارد.

جوزپ بورل،‌ مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز ضمن تکرار جملاتی مشابه،‌ حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه آوارگان فلسطینی را محکوم کرد.

منبع: فارس