به گزارش مشرق،انصاری در توئیتی با عنوان آیا حمله ایران به اسرائیل منجر به جنگ با آمریکا خواهد شد، نوشت:

تمام تلاش نتانیاهو برای تبدیل جنگ غزه به جنگ بزرگتری است که در آن ایالات متحده را با جمهوری اسلامی درگیر نماید.

چنین جنگی نه به نفع آمریکا با آن شرایط شکننده است، نه به صلاح جمهوری اسلامی، و نه حتی منفعتی برای رژیم صهیونیستی دارد زیرا هر تنش قابل ملاحظه ای اسرائیل را به فنا نزدیکتر میکند. ایران اما برای تحمیل اقتدار خود و تقویت بازدارندگی به انجام یک عملیات حساب شده، کوبنده و پشیمان کننده علیه دشمن نیاز دارد.

آمریکا از نابودی تدریجی غزه ناراحت نیست، اما از آتش بس به این دلیل استقبال میکند چون از نقشه نتانیاهو اطلاع دارد، هر چند نتانیاهو نیز هر بار با لطایف الحیل زیر میز میزند و توافقات را منتفی میسازد.

از طرفی طرح آتش بس در این زمان خاص بیشتر یک بحث تاکتیکی و یک عملیات روانی برای سرد کردن جمهوری اسلامی در انجام عملیات تلافی جویانه و قرار دادن ایران در مقابل افکار عمومی منطقه نیز به حساب می آید. ایران به سیاست پرس کردن و زوال تدریجی اسرائیل بیشتر معتقد است و طی سالها از این استراتژی موفق نتیجه های مهمی گرفته است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که حالا اسرائیل را گوشه رینگ میبیند، آگاهانه میخواهد این بازی را به هم بزند و از سرعت این روند موفق بکاهد. اکنون یک سوال این است که: آیا ایران حمله خواهد کرد؟ و سوال دیگر درباره ورود آمریکا به جنگ احتمالی با جمهوری اسلامی است: آیا آمریکا حاضر است پس از عملیات خونخواهی بخاطر اسرائیل وارد درگیری با ایران بشود؟ من فکر میکنم پاسخ سوال اول "بله" و پاسخ سوال دوم "خیر" است.

تمام امکاناتی که آمریکایی ها به منطقه وارد کرده اند اولا عملیات روانی و ثانیا برای ممانعت از برخورد پرتابه های ایران به فلسطین اشغالی است. قطعا اگر جنگی در بگیرد تاسیسات ایران خصوصا در حوزه نفت و گاز آسیب خواهند دید، و این طبیعت جنگ است، اما آسیب های یک جنگ واقعی در منطقه به مانند دردهای ناشی از یک جراحی سخت خواهد بود. ایران در غرب آسیا یک سرزمین وسیع و پهناور است، اما آمریکا فقط چند ناو و چند پایگاه است. با توجه به جدیتی که آمریکایی ها در مقاطع مختلف از ایران دیده اند، بعید است به جنگ مستقیم با جمهوری اسلامی فکر کنند، چون زمانی که ایالات متحده میزد و در میرفت واقعا گذشته؛ دورانی که ملت های منطقه نهایتا یک آر پی جی داشتند و آنها طیاره، به سر آمده؛ و حالا در هر کجا که فکرش را بکنند در دسترس هستند؛ موشک خواهند خورد؛ کشته های زیاد و بی سابقه خواهند داد؛ پایگاه هایشان نابود و ناوهایشان غرق خواهند شد. اینها واقعیت است و گمانه زنی نیست.

ایران قطعا تلافی خواهد کرد؛ البته ممکن است باز اسرائیل حرکتی انجام دهد که در آن صورت نیز مجددا سرکوب خواهد شد؛ اما پاسخ ایران یک پاسخ شدید، پشیمان کننده اما محدود است که در صورت پاسخ اسرائیل پینگ پنگی ادامه خواهد یافت، لیکن ورود آمریکا به درگیری ها فعلا محتمل نیست و اگر قرار باشد بخاطر اسرائیل ناوها، زیردریایی ها، طیاره ها و انبوه پرسنلی که به منطقه آمده اند ماه ها در آماده باش بمانند و هر سری انبوه موشک ها و پهپادها را رهگیری نمایند دشواری های زیادی برایشان در پی خواهد داشت!