وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران توانسته موقعیت ممتاز و مقتدرانه ای را در غرب اسیا کسب کند.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه ها و رویکردهای خود در وزارت دفاع افزود: از نمایندگان محترم و هیات رئیسه محترم، موافقان و مخالفان اینجانب و چه کسانی که در کمیسیون‌ها نظرات خود را اعلام کردند تشکر میکنم چرا که تمام نظرات برادران و خواهران به ارائه برنامه دقیق تر کمک می‌کند.

وزیر پیشنهادی دفاع افزود: عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران امروز نسبت به دو دهه گذشته تغیییر شگرفی کرده و مسیر نویدبخشی را برای تولید و بازتولید قدرت جهت ایفای نقش در منطقه و فرامنطقه پیش روی کشور قرار داده است 

وی تاکید کرد: شرایط منطقه و جهان در حوزه‌های مختلف قدرت به ویژه حوزه امنیت و دفاع به گونه ای است که تغییرات محیطی به سرعت صورت می پذیرد، فناوری‌های نوین و غافلگیرکننده در حال بروز و ظهور است، معادلات امنیت منطقه ای پویا پیچیده و پر تلاطم است.
 
وی با بیان این که منطقه و جهان نظم تک‌قطبی به رهبری آمریکا را پس زده و به دنبال شکل‌گیری نظم نوین با ظهور قدرت های جدید همانند جمهوری اسلامی ایران است ادامه داد: در چنین وضعیتی فشارهای استکبار جهانی و اذناب آنان در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و روانی و فرهنگی بر جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته است و تحریم های ظالمانه به ویژه در حوزه تجهیزات امنیتی و دفاعی علیه کشور ما با شدت اعمال کرده است.
 
وزیر پیشنهادی دفاع افزود: پس از عملیات غرورانگیز وعده صادق تلاش برای تقویت بازدارندگی تضعیف‌شده رژیم منحوس صهیونیستی توسط آمریکا آغاز شده است و رژیم صهیونیستی بعد از عملیات طوفان‌الاقصی بیش از گذشته ماهیت نامشروع، تنش‌زا، غیرانسانی و بی‌مسئولیتی خود در برابر همه قواعد بین‌المللی را با کمک آمریکا به نمایش گذاشته و با ارتکاب انواع جنایات جنگی علیه ملت مظلوم فلسطین در غزه و  ترورهای ناجوانمردانه از خطوط قرمز مخاصمه مستقیم عبور کرده است. 

وی تاکید کرد: مجموعه این شرایط محیط راهبردی، جمهوری اسلامی ایران را تحت تأثیر قرار داده است. در چنین فضایی جمهوری اسلامی ایران توانسته موقعیت ممتاز  و مقتدرانه‌ای را در محیط بین‌الملل و به‌ویژه غرب آسیا و بنیان‌های جبهه مقاومت را فراتر از مرزهای خود مستحکم کند. 

امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده اظهار داشت: نفوذ معنوی انقلاب اسلامی در بین ملل و جوامع مستضعف و مستقل که تشکیل‌دهنده بخش اعظم جامعه جهانی است روند افزایشی یافته است.
 
وی افزود: عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران امروز نسبت به دو دهه گذشته تغیییر شگرفی کرده و مسیر نویدبخشی را برای تولید و بازتولید قدرت جهت ایفای نقش در منطقه و فرامنطقه پیش روی کشور قرار داده است.

کار ویژه اصلی وزارت دفاع به عنوان نماد قدرت و اقتدار، حداکثر سازی تولید قدرت است

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: همانطور که دشمن تلاش می‌کند تا ائتلاف مختلف علیه کشورمان سامان دهد ایران نیز به ایجاد شبکه قدرتمند پرداخته و قابلیت انسانی و فناورانه خود را در جهت گسترش و تقویت جبهه مقاومت و در بعدی فراتر در جبهه انقلاب اسلامی و بلکه در جبهه انقلابی استکبار ستیزی سازماندهی کند.

وی ادامه داد: کسب قابلیت کاربردی، روزآمد سازی تجهیزات و زیرساخت‌ها و افزایش توانمندی جبهه مقاومت نیازمند ابتکار عمل، نوآوری و تحول است در این راستا شناخت محیط راهبردی و تحلیل وزارت دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح در قالب محیط داخلی و بیرونی از الزامات تنظیم برنامه این وزارتخانه با رویکرد تحول آفرینی و پیشرفت است.

امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده اظهار داشت: این برنامه تابعی از ضرورت‌های ساختار داخلی و شکل‌بندی‌های امنیت منطقه‌ای و نیازهای ایفای نقش ایران در سیاست جهانی است که به فضل خداوند و تحت هدایت فرماندهی معظم کل قوا و حمایت‌های مجلس محترم و همراهی سایر دستگاه‌های کشور در جهت تامین منافع ملی به بار خواهد نشست.

وی تاکید کرد: کار ویژه اصلی وزارت دفاع به عنوان نماد قدرت و اقتدار، حداکثرسازی تولید قدرت است.

به روزرسانی می شود...