کد خبر 1636066
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲

معاون رئیس کابینه وزرا و وزیر امور خارجه ترکمنستان در پیام‌هایی جداگانه انتصاب سیدعباس عراقچی و فرزانه صادق وزرای جدید دولت چهاردهم را تبریک گفت.

به گزارش مشرق؛ رشید مردوف، معاون رئیس کابینه وزرا و وزیر امور خارجه ترکمنستان در پیامی انتصاب سیدعباس عراقچی به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

در متن پیام رشید مردوف به سید عباس عراقچی آمده است: تبریک صمیمانه اینجانب را در انتصاب جنابعالی به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پذیرا باشید.

سطح بالای روابط سیاسی- دیپلماتیک، تجاری- اقتصادی و فرهنگی- بشردوستانه ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران که از دیرباز همواره جاری بوده است را باید مورد توجه ویژه قرار داد. من قویا معتقدم که همکاری های متقابل دو کشور بیش از پیش تقویت و توسعه خواهد یافت.

فرصت را مغتنم شمرده، برای جنابعالی آرزوی سلامتی، تندرستی و موفقیت روزافزون در مسئولیت جدیدتان دارم.

رشید مردوف همچنین در پیامی جداگانه انتصاب وزیر راه و شهرسازی را تبریگ گفت.

در متن پیام او خطاب به فرزانه صادق نیز آمده: اینجانب انتصاب جنابعالی را به عنوان وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده و برای جنابعالی آرزوی موفقیت روزافزون دارم.

من قویاً معتقدم که روابط دوستانه ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصول احترام و اعتماد متقابل در حوزه‌های مورد علاقه دوجانبه توسعه بیشتری خواهد یافت.

فرصت را مغتنم شمرده، برای شما آرزوی سلامتی، تندرستی و موفقیت در کار جدید را دارم.

شایان ذکر است از سوی کشورمان وزیر راه و شهرسازی و از طرف ترکمنستان نیز وزیر امور خارجه روسای کمیسیون همکاری های اقتصادی دو کشور است.