فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: حتماً طعم تلخ انتقام از شرارت‌های رژیم صهیونیستی را خواهیم گرفت تا عبرت گیرند که دیگر با دُم شیر بازی نکنند.

به گزارش مشرق، سردار حسین سلامی در کنگره ملی ۲ هزار شهید کهگیلویه و بویراحمد گفت: صمیمانه خداوند بزرگ را سپاسگزارم که در این شب آسمانی و در این لحظه‌های معنوی و ملکوتی ما را به میهمانی شهیدان والامقام دفاع مقدس و دفاع از اسلام عزیز در این محفل باشکوه دعوت کرد.

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه حضور در جمع مردمان این سرزمین باشکوه، سرزمین کوه‌های بلند، قله‌های رفیع و سرسبز و باطراوت و آبشارهای زلال، بام بلند ایران اسلامی کهگیلویه و بویراحمد توفیق است، افزود: مردمان این دیار الهام یافته از طبیعت زیبا و درخشنده هستند مردمانی که به سلحشوری، حماسه آفرینی، غیرت و جوانمردی و مجاهدت و به سرسختی و پشتکار به ایستادگی و استقامت شهره هستند.

سردار سلامی ادامه داد: امشب این جمعیت وسیع که کرانه‌های آن را به‌خوبی نمی‌بینیم و بی‌کرانه است، خوش امتداد و وسیع است این مردمان بافرهنگ، مردمان باهوش و مومن اینجا جمع شدند تا از ستاره‌ای درخشان آسمان افتخاراتشان تجلیل کنند.

فرمانده سپاه با بیان اینکه شخصیت هر ملت و هر قوم و جامعه‌ای وابسته به درخشش مردان و زنان آن جامعه در حوادث سخت تاریخ است، عنوان کرد: هویت هر جامعه از درون رخدادهای سخت و از دل هنر مردمانی زنان و مردانش شکل می‌گیرد، شهدا کسانی هستند که هویت دینی، ملی و شخصیت رفیع ما اعتبار بین‌المللی و منزلت جهانی بخشیدند و تاریخ و سرنوشت‌ها را به زیبایی ترسیم کردند؛ شهیدان سرچشمه حیات طیبه هستند.

سردار سلامی بیان کرد: شهیدان برای ما یک تاریخ زنده و حقیقت جاری و فضائلی پایدار و ماندگار ساختند، راه استقلال، حریت، آزادی و راه سربلندی و راه آرامش ما را افتتاح کردند و تأثیرات آنها در زمان متوقف نمی‌شود.

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه تاریخ یک حقیقت زنده است عاشورا یک حقیقت جاری است و زمان آن را کهنه نمی‌کند، ادامه داد: دفاع مقدس یک عاشورای انبساط یافته در حد وسع و توانایی ما و یک نمایش باشکوه و دل‌انگیز از مردان و زنانی است که آمدند تا بگویند اگر در حادثه عاشورا بودند ابدان خود را سپر بلایی می‌کردند که در آن ظهر خونین و نماز آسمانی بر پیکر امام و اصحاب او ضربه می‌زد.

سردار سلامی عنوان کرد: همه این بزرگی و این عظمتی که به نام ایران در پرتو اسلام به ارث بردیم محصول فداکاری و جانبازی این شهیدان والامقام است که ما را جاودان کردند تأثیر فداکاری آنها الی الابد بر این سرزمین جاری است و شهادت آنها از یاد نمی‌رود و می‌درخشد و بقا، عزت و اقتدار و امنیت و شکوه و پیشرفت ما مدیون این شهیدان است و در کنار آن صبر و پایداری و نجابت خانواده این عزیزان که در این مصیبت به خدا پناه بردند که همانند خورشیدی فروزان در جامعه می‌درخشند و الهام‌بخش ایثار و فداکاری هستند.

وی با بیان اینکه شهیدان حجت‌های خدا بر ما هستند و به ما یاد دادند برای بقای شرافتمندانه و زندگی عزتمندان نباید از مرگ ترسید، گفت: شهیدان به کوه‌های بلند سرسختی بخشیدند اگر رزمندگان بر کوه‌ها و رودخانه‌ها نمی‌ایستادند کوه‌ها و رودخانه‌ها هم تسلیم دشمن می‌شدند. سردار سلامی عنوان کرد: اگر این عزیزان نبودند که در میان سواحل، رودخانه‌ها و کوه‌ها و دشت‌ها از حیات و ناموس ملت دفاع کنند دشمن بی‌رحمانه می‌آمد و ذلت را بر این سرزمین حاکم می‌کرد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این جوانان عزیز که مانند ستاره می‌درخشند اجازه ندادند خاک این سرزمین در اشغال بیگانه بماند و اجازه ندادند پیکر ایران تجزیه شود و عظمت ایران در مقابل استکبار تحقیر شود این‌ها رمز بزرگی و جاودانگی ما هستند باید از آنها تجلیل و به آنها افتخار کنیم و تصاویر آنها همیشه همراه ما باشد.

وی عنوان کرد: این استخوان‌هایی که زیر خاک مدفون شدند مایه استحکام و بقا و افتخار ما هستند اگر آنها نبودند تاریخ تغییر و سرنوشت ملت ایران عوض می‌شد هر ملتی اگر اشتباه کند ممکن است از تاریخ محو شود، دین و ایمانش غارت و از بین برود اما در راه خدا نباید ترسید مرگ در راه خدا عزت و شرافت و حاکمیت اسلام چیزی جزء حیات ابدی نیست.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه لباس پاسداری که به‌واسطه شجاعت‌ها و رشادت‌ها شهدا بر تن ما است، افزود: آنان بودند که اجازه ندادند بعد از دفاع مقدس دشمن باز بر این سرزمین مسلط شود، دشمن بعد از دفاع مقدس ما را رها نکرد و همه میدان‌های ما را به جنگ تبدیل کرد.

سردار سلامی ادامه داد: دشمن در جنگ فرهنگی دنبال ایمان جوانان ما و از بین بردن نماز، حجاب، ایمان، باور و اعتقاد و دین اسلام آنهاست و صحنه یک جنگ جهانی است و هنوز هم ادامه داد اما جوانان ما که امتداد شهدا هستند در این میدان با آنها جنگیدند، در مساجد اعتکاف کردند، در اربعین حماسه آفریدند، در خیابان‌ها سینه و زنجیر زدند و دشمن را نابود کردند؛ درود خدا بر این جوانان.

وی با اشاره به شکست دشمن در این جدال فرهنگی، گفت: در این جنگ فرهنگی کسی به دشمن لبخند نزد، جوانان ما به دنبال طوفان ابتذال دشمن نرفتند و در جنگ فرهنگی مدافع حرم و مدافع امنیت شدند و ندای زیبای جهاد سر دادند و زره آگاهی پوشیدند.

فرمانده سپاه پاسداران ادامه داد: دشمن صحنه اقتصاد جهانی را به صحنه جنگ علیه ملت ما تبدیل کرد و خواست ملت ما را به عقب ببرد و فکر می‌کرد سرزمین ما را به سرزمین گرسنگان تبدیل می‌کند و مردم را از منطق دور می‌کند اما اینجا سرزمین درخشش نوری است که از کلام رهبری، منطق ایستادگی و فلسفه حیات است اینجا سرزمین هدایت علوی است سرزمین قیام حسنی و حسینی و سرزمین خمینی و خامنه‌ای است.

وی بیان کرد: جوانان این سرزمین در جنگ اقتصادی ایستادند و اجازه ندادند کشور چهره یک کشور تحریم شده و یک اقتصاد محاصره شده را به خود بگیرد نیازهای خود را در درون خود ساختند. وی بیان کرد: دوباره جوانان رشید ما به میدان آمدند و بندهای وابستگی را گسستند و به کشور حیات دادند، تحریم با مقاومت و ایستادگی شکست و کم‌اثر و بی‌اثر شد و این یعنی ادامه راه شهیدان.

سردار سلامی به پدیده تکفیر اشاره و عنوان کرد: دشمن پدیده تکفیر را مطرح کرد تا تفرقه ایجاد کند اما باز هم رهبری که هدایتگری الهی و منادی وحدت در جهان اسلام است بر عدم جنگ با مسلمانان و برادری آنان تاکید کرد و توطئه‌ جنگ تکفیری آنها این‌گونه خنثی شد؛ هر چند آن فرمانده آسمانی و اسطوره تاریخی و فراموش نشدنی با آنها که می‌خواستند زندگی مسلمان را نابود کنند، جنگید.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ایران اسلامی از مظلوم دفاع کرده و دفاع خواهد کرد؛ گفت: دشمن تحقیر و تنبیه شد و از بلاد اسلام یک‌به‌یک گریخت، جوانان ما با جوانان سایر بلاد اسلامی از حرم ائمه و نوامیس امت دفاع کردند و دشمنان را فراری دادند.

آمریکایی‌ها در حال دفن شدن در قبرستان تاریخ هستند

وی با اشاره به حوادث فلسطین گفت: دشمنان ما افسرده و منزوی و منفور در جهان هستند؛ این آمریکایی‌ها که به اسرائیل سلاح می‌دهند که خانواده فلسطینی‌ها را زیر آوار برج‌ها دفن کنند، خودشان به‌تدریج در حال دفن شدن در قبرستان تاریخ هستند و در عوض فلسطین در حال رشد است.

سرلشکر سلامی افزود: امروز هویت فلسطین در قلب دانشگاه و خیابان‌های کشورهای جهان دیده می‌شود اما دشمنان اسلام افسرده هستند و در کنار مدیترانه محاصره شده‌اند.

فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به ترور شهید اسماعیل هنیه گفت: کابوس انتقام ایران آنها را شب و روز می‌لرزاند؛ آنها نمی‌توانند به این شکل به حیات سیاسی خود ادامه دهند و نشانه‌های پایان سیاسی آنها را می‌بینیم.

وی با بیان اینکه جنگ به داخل سرزمین‌های اشغالی کشیده شده است، تاکید کرد: دشمن امروز آشفته است، شب‌ها هزاران نفر در سرزمین‌های اشغالی علیه دولتشان قیام می‌کنند و راه نجاتی برای صهیونیست‌ها وجود ندارد.

انتقام متفاوتی خواهیم گرفت

سرلشکر سلامی افزود: دشمن هر لحظه در انتظار انتقام است و بالاخره طعم تلخ انتقام را خواهد چشید؛ کی؟ کجا؟ و چگونه؟ این معما زمانی برای همه حل خواهد شد اما حتماً متفاوت عمل خواهیم کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: دشمنان نباید فکر کنند که می‌زنند و می‌گریزند؛ آنها می‌خورند و نمی‌توانند بگریزند و درس‌های بزرگی خواهند آموخت که دیگر با دم شیر بازی نکند.

سردار سلامی گفت: این ملت ایستاده، مقاوم و بزرگ است و به خداوند و نصرت او و رهبر حکیم و جانبازش متکی است ما مطمئنیم به فضل الهی این داستان را تمام خواهیم کرد.