سخنگوی شرکت هواپیمایی(هما) با بیان اینکه پیگیر رفع ایراد مربوط به لغو شدن پرواز خروجی از فرودگاه امام به مقصد کلن آلمان هستیم، گفت: همه پروازهای هما به مقصد کشورهای اروپایی برقرار است.

به گزارش مشرق، "حسام قربانعلی" امروز (پنجشنبه) اظهار داشت: امروز تابلوی اعلانات فرودگاه امام خمینی پرواز خروجی به مقصد کلن آلمان را لغو شده اعلام کرد و با پیگیری انجام شده از فرودگاه امام این اشتباه در حال رفع است.

وی بیان داشت: متاسفانه در ساعت‌های گذشته پایگاه‌های خارجی، معاندین و حتی بعضاً پایگاه‌های داخلی نسبت به انتشار اخبار کذب در این زمینه به منظور به هم زدن ذهن مسافران و ایجاد تشویش عمومی اقدام کردند.

سخنگوی هما تصریح کرد هیچگونه مستندات رسمی از سوی کشورهای فرانسه آلمان و انگلیس در این زمینه به دست هما نرسیده و همه پروازهای ما در روز جاری طبق برنامه انجام شده و فردا نیز به همین ترتیب انجام خواهد شد و چنانچه اتفاق خاصی در این زمینه بخواهد بیفتد به صورت رسمی از سوی وب سایت هما خبرهای مربوطه منتشر خواهد شد.

قربانعلی خاطرنشان کرد: در فضای بین‌المللی و دیپلماتیک نیز گفت‌وگوهایی انجام شده و همچنان موضوع خاصی مطرح نشده است، چنانچه قرار باشد اتفاق خاصی را در این زمینه شاهد باشیم منوط به آینده خواهد بود.

در روزهای گذشته آمریکا، آلمان، فرانسه و بریتانیا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که تروئیکای اروپای به شکل فوری قدم‌هایی برای لغو موافقت‌های خدمات هوایی دوجانبه با ایران برخواهد داشت.

منبع: ایرنا