رژیم صهیونیستی برای جبران نیروی نظامی خود در جنگ غزه از آوارگان آفریقایی به عنوان مزدور در مقابل اعطای اقامت استفاده می کند.

سرویس جهان مشرق - روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از مسئولان رژیم اشغالگر نوشت، ارتش اسرائیل به آوارگان آفریقایی که در جنگ غزه فعالیت می‌کنند و جان خود را به خطر می‌اندازند، برای دریافت اقامت دائم در فلسطین اشغالی کمک می‌کند.

فرماندمان ارتش اشغالگر که به طور غیررسمی با این روزنامه مصاحبه کردند، گفتند: این پروژه به طور سازمان یافته و با راهنمایی مشاوران حقوقی ارتش بدون توجه به جنبه‌های اخلاقی جذب آوارگان پیش می رود. این روزنامه در گزارشی نوشت، تاکنون به هیچ یک از آوارگانی که در جنگ غزه شرکت کرده اند، به طور رسمی اقامت اعطا نشده است.

منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند، حدود ۳۰ هزار آواره آفریقایی که اکثر آنها جوان هستند در حال حاضر در فلسطین اشغالی زندگی می کنند. همچنین حدود ۳۵۰۰ سودانی از وضعیت موقتی برخوردارند که توسط دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی اعطا شده و منتظر تصمیم در مورد درخواست های خود برای اقامت هستند.

ارتش چند ملیتی

پیش از این تحیقیقات روزنامه اسپانیایی ال موندو نشان داد که ارتش اشغالگر در جنگ علیه غزه به مزدورانی از ملیت های مختلف متوسل شده است.

این روزنامه به نقل از مزدوران اسپانیایی که در ارتش رژیم صهیونیستی می‌جنگند، نوشت، مزدوران خارجی از حقوق بسیار خوب و تجهیزات پیشرفته برخوردارند.

مزدوران اسپانیایی به روزنامه ال موندو گفتند، در کنار آنها، مزدورانی فرانسوی، آلمانی، آلبانیایی، تفنگداران دریایی آمریکایی و نیروهای ویژه که در عراق، افغانستان، مالی یا کوزوو ماموریت‌هایی انجام داده اند، حضور دارند.

در دسامبر گذشته، توماس بورتس قانونگذار فرانسوی فاش کرد که بیش از چهار هزار شهروند فرانسوی برای جنگ در غزه در ارتش رژیم صهیونیستی استخدام شده اند.

منابع رسانه ای خارجی هم در گزارش‌هایی از حضور مزدوران استرالیایی، ایتالیایی، هندی، انگلیسی، آلمانی، کانادایی، روسی، اوکراینی، آفریقای جنوبی و فنلاندی در ارتش رژیم صهیونیستی خبردادند.