کد خبر 1642655
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹

کتاب «موقعیت ننه» مشتمل بر خاطره طنز از زبان رزمندگان، جانبازان و آزادگان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است به چاپ دوازدهم رسید.

به گزارش مشرق، کتاب «موقعیت ننه» به نویسندگی رمضانعلی کاوسی که مشتمل بر خاطره طنز از زبان رزمندگان، جانبازان و آزادگان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است به چاپ دوازدهم رسید.

این کتاب شامل ۶۲ خاطره طنز از زبان رزمندگان، جانبازان و آزادگان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است. با خواندن این اثر، خنده بر لب‌های مخاطب می‌نشیند و متوجه خواهد شد که فضای دلهره آور پشت خاکریز با خنده و شوخی برای رزمندگان تحمل پذیرتر بوده است.

همچنین مخاطب در می‌یابد که شوخ طبعی در جبهه‌ها، بیمارستان‌ها و آسایشگاه‌های جانبازان به عنوان یک کاتالیزور، سبب تقویت روحیه بچه‌ها می‌شد. ماجرای طنزپردازی، اجرای تئاترهای طنز و به طور کلی شوخ طبعی اسرا در اردوگاه‌های دشمن بعثی، کاربردی تر بوده است. اسرا با ابزار طنز، سختی اسارت و زندگی در غربت را بر خود هموار می‌کردند. نویسنده این کتاب که خودش جانباز قطع نخاع است، روی ویلچر یا موتور سه چرخ با سوژه‌هایش صحبت و خاطرات را ضبط کرده است.

همچنین این کتاب با صداپیشگی احمد زنده‌دلان و با لهجه اصفهانی به‌صورت گویا تولید شده و بر روی پایگاه کتاب گویای ایران صدا در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.