به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین در مطلبی به واکنش رسانه‌های مختلف پیرامون انفجار پیجرها در لبنان پرداخت:

العربی الجدید:‌ حدود ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر به وقت محلی، دستگاه های پیجر که توسط پرسنل وابسته به حزب‌الله و سایر غیرنظامیان لبنانی حمل می‌شد، شروع به منفجر شدن کردند. وزارت بهداشت لبنان ۲۸۰۰ مجروح - ۲۰۰ نفر از آنها وخیم - و هشت کشته را تایید کرده است. در میان کشته شدگان، دختر ۱۰ ساله یکی از اعضای حزب‌الله است. فوت پسر علی عمار نماینده حزب الله نیز تایید شد. دلایل این انفجارها ناشناخته مانده است، اما شایعات در حال پخش است. در حالی که برخی بر این باورند که اسرائیل به نحوی توانسته است این دستگاه ها را هک کرده و آنها را منفجر کند، برخی دیگر گفته‌اند که انفجار ممکن است به دلیل نصب دستگاه کوچکتر در پیجرها باشد. گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که باتری‌ها در پیجرها منفجر شده‌اند. برخی منابع گفته‌اند که پیجرها آخرین مدلی هستند که حزب الله در ماه‌های اخیر وارد کرده است.

واشنگتن پست: هزاران نفر در لبنان بر اثر انفجار پیجرهای مورد استفاده حزب‌الله زخمی شدند. امیلی هاردینگ، معاون مدیر برنامه امنیت بین‌الملل در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی می‌گوید که اگرچه چیزهای زیادی ناشناخته باقی مانده است، به احتمال زیاد اسرائیل در زنجیره تامینی که حزب‌الله برای پیج‌گرهای خود استفاده می‌کند نفوذ کرده و راهی برای دستکاری فیزیکی آنها پیدا کرده است. او گفت اگرچه حمله سایبری احتمال دارد اما با توجه به ماهیت «فناوری بسیار پایین» پیجرها که اعضای حزب‌الله تا حدی برای جلوگیری از نظارت دیجیتال از آنها استفاده می کنند، بعید است.

گاردین: این حادثه تنش بین اسرائیل و حزب‌الله را بیشتر و آرامشی که در سه هفته گذشته حاکم بود را قطع کرد. به نظر می‌رسید که هر دو طرف پس از واکنش محدود حزب‌الله به ترور فرمانده ارشد نظامی خود عقب‌نشینی کرده‌اند. فرماندهی جبهه داخلی ارتش اسرائیل به مقامات محلی گفت که احتمال تشدید تنش پس از این حادثه وجود دارد. یک منبع حزب‌الله به گاردین گفت که آنها معتقدند این حمله در پاسخ به سوءقصد ادعایی حزب الله به یک مقام ارشد امنیتی سابق اسرائیل بود که روز سه شنبه توسط آژانس امنیتی شین‌بت اسرائیل فاش شد. شین‌بت حزب‌الله را به تلاش برای کشتن یک مقام امنیتی سابق با استفاده از یک مین ضد نفر رسی که می توانست از راه دور منفجر شود، متهم کرد.

رویترز: سه منبع امنیتی گفتند که پیجرهایی که منفجر شدند جدیدترین مدلی بودند که حزب‌الله در ماه های اخیر وارد کرد. دو منبع امنیتی به رویترز گفتند که بسیاری از زخمی شدگان شامل رزمندگان حزب‌الله و فرزندان مقامات ارشد این گروه مسلح هستند.

بی بی سی: حزب الله اسرائیل را مقصر دانسته و گفته است مجازات عادلانه خود را خواهد گرفت. اسرائیل هنوز اظهار نظر نکرده است ولی پیشتر گفته بود که هدف جدید از جنگ در غزه بازگرداندن ساکنان تخلیه شده به شمال اسرائیل در پی حملات حزب‌الله است.

یدیعوت آحارونوت: «عامر تابش»، مشاور ارتباطات، در گفتگو با روزنامه لبنانی النهار توضیح داد که این دستگاه‌ها مربوط به دهه ۱۹۹۰ هستند و بخشی از شبکه حزب‌الله برای ارسال تعداد محدودی از «کدها» و پیام‌های رمزگذاری‌شده هستند. وی خاطرنشان کرد که در حالی که کشورها و سازمان‌های مختلف از این دستگاه استفاده می‌کنند، این دستگاه از دستگاه «واکی تاکی» استاندارد متمایز است؛ زیرا پیام‌های نوشتاری رمزگذاری‌شده را به جای ارتباطات صوتی منتقل می‌کند. حدس عامر تابش این است که انفجارها ناشی از باتری دستگاه بوده است که ممکن است به دلیل استفاده بیش از حد از ظرفیت آن منفجر شده باشد. یکی از مقامات حزب‌الله به روزنامه قطری نیوعرب اعتراف کرد که «اسرائیل به دستگاه های ارتباطی این سازمان نفوذ کرده و آنها را منفجر کرده است».

الجزیره: یکی از اعضای موسسه «Royal United Services»، می گوید «انفجارهای پیجر قطعا گامی به سوی تشدید تنش‌ها است. مهم است که این حادثه را در زمینه گسترده‌تر منطقه‌ای قرار دهیم. هفته گذشته یک حمله بزرگ توسط اسرائیلی‌ها به سوریه انجام شد که منجر به کشته شدن ۱۸ نفر شد و حوثی‌ها نیز یک موشک مافوق صوت به سمت اسرائیل شلیک کرده‌اند. بنابراین تشدیدهایی در فراسوی لبنان و در تمام صحنه‌های محور مقاومت در جریان است. اسرائیلی‌ها اکنون احساس می‌کنند که این ممکن است یک فرصت تاریخی برای از بین بردن قابلیت‌های حزب‌الله باشد. چشم‌انداز این که اسرائیل خواهان تشدید تنش است، اکنون بیشتر از قبل است.»