به گزارش مشرق، کانال تلگرامی روایت فردا منتشر کرد:

از هشتم اکتبر تا به امروز، تنش میان ارتش اسرائیل و حزب الله لبنان ادامه داشته، چنانچه دامنه عملیات جدید نظامی اسرائیل، از شهرک های همجوار مرزهای جنوبی لبنان نیز گسترش پیدا کرده است.
در تازه ترین عملیات، عصر امروز نیز، لبنان و سوریه هدف سایبری رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. بنا بر اعلام وزیر بهداشت لبنان ا انفجار دستگاههای پیجر۸ شهید و حدود ۲۷۵۰ نفر زخمی بر جای گذاشته است.

این حمله در حالی رخ داده که دیروز فرستاده ویژه آمریکا در لبنان، به رهبران اسرائیل نسبت به تشدید درگیری و تنش با حزب‌الله لبنان که می‌تواند منجر به جنگ منطقه‌ای شود هشدار داده بود.

اگر چه هنوز ابهام های زیادی درباره چگونگی انفجار پیجرها در لبنان وجود دارد اما برای اهداف اسرائیل از این عملیات میتوان سناریوهای مختلفی را محتمل دانست.

گزاره اول تضعیف امنیتی حزب الله می باشد. چنانچه انفجار پیجرها را میتوان «بزرگترین نقض امنیتی» حزب الله دانست .اگر چه سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله در بهمن سال گذشته،نسبت به فناوری نفوذ و دستکاری دستگاه های هوشمند توسط اسرائیل هشدار جدی به نیروهای تحت فرمان خود داده بود .باید دید چقدر از این دستور در رده های مختلف رعایت و انجام شده است.

دبیر کل حزب الله دراین سخنرانی اعلام داشت: تلفن‌های همراه می توانند یک وسیله شنود باشند؛ لذا از برادران خود در روستاهای مرزی و جنوب به ویژه رزمندگان و خانواده هایشان می‌خواهیم برای حفظ و حراست از خون و کرامت مردم، تلفن همراه خود را کنار بگذارند؛ چرا که تلفن همراه عامل مرگباری است که می‌تواند اطلاعات خاص و مرگباری را در اختیار دشمن قرار دهد. بنابراین اسرائیل نیازی به کارگذاشتن دوربین در جاده ها ندارد؛ زیرا دوربین های متصل به اینترنت تمام جاده ها را رصد می‌کنند و این دوربین ها باید از اینترنت جدا شوند؛ زیرا سست گرفتن این موضوع باعث افزایش شهدا و لو رفتن اطلاعات جبهه مقاومتی شود.

گزاره بعدی زمینه سازی در جهت آغاز حمله گسترده به لبنان است. وهبه قاطیشا، سرتیپ بازنشسته و نماینده سابق مجلس لبنان در گفت‌وگو با العربیه تاکید داشته احتمال انجام عملیات زمینی ارتش اسرائیل از سه بخش شرقی، غربی و مرکزی وجود دارد.به نظر می‌رسد این سناریو نیز به دلیل شکست تاکتیکی و ناکامی اسرائیل در غزه هر چند دارای احتمال اما کمتر از موارد دیگر است.

شاید با توجه به مولفه های مختلف، مهمترین سناریویی که به واقعیت میدانی نزدیکتر می باشد، تشدید فشار بر حزب الله در جهت توقف حملات در شمال به شهرک های اسرائیلی می باشد.چنانچه وزیر جنگ اسرائیل نیز پس از دیدار با فرستاده آمریکا ادعا کرد که «تنها راه بازگرداندن شهروندان ما به خانه هایشان در شمال، انجام عملیات نظامی علیه حزب الله است.»

حال باید دید اسرائیل در معادلات میدانی در نوار مرزی لبنان به دنبال مقدمه سازی در جهت شروع عملیات گسترده است و یا بازگشت شهرک نشینان صهیونیستی به شمال!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.