کد خبر 1643763
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰

سه مقام آمریکایی به تارنمای خبری آکسیوس گفتند که رژیم صهیونیستی از بیم لو رفتن عملیات انفجار پیجرهای اعضای حزب الله، تصمیم گرفت پیش از زمان مقرر این دستگاه‌ های پیامگیر را در لبنان و سوریه منفجر کند.

به گزارش مشرق، آکسیوس امروز و به نقل از یکی از مقام آگاه آمریکایی نوشت که اسرائیل بر سر این دوراهی قرار گرفته بود که یا هم اکنون این پیجرها را منفجر کند یا آنکه هرگز امکان چنین اقدامی را نداشته باشد.

این تارنمای آمریکایی به نقل از یک مقام پیشین اسرائیلی مطلع از عملیات مذکور نوشت که سرویس‌ های اطلاعاتی این رژیم قصد داشتند تا از انفجار پیجرهای بمب‌ گذاری شده به‌عنوان ضربه آغازین و غافلگیرکننده جنگ همه‌ جانبه علیه حزب‌الله لبنان استفاده کنند.

اما در روزهای اخیر، مقام های ارشد اسرائیل از احتمال کشف این اقدام به دست حزب الله نگران شده بودند. یک مقام آمریکایی گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و وزیران و مقام های اطلاعاتی و لشکری این رژیم تصمیم گرفتند به جای آنکه به خطر شناسایی این خرابکاری توسط حزب الله تن دهند، هم اکنون دست به انفجار پیجرها بزنند.

پیشتر تارنمای المانیتور گزارش کرده بود که در روزهای اخیر ۲ تن از نیروهای حزب الله به پیجرهای جدید مشکوک شده بودند که این مطلب موجب نگرانی مقام های اسرائیلی شده بود.

در ادامه این گزارش آمده است که بعداز ظهر دیروز (۲۷ شهریور) به وقت محلی و چند دقیقه پیش از انفجار پیجرها، یوآو گالانت با همتای خود لوید آستین وزیر دفاع آمریکا تماس گرفت و خبر داد که اسرائیل به زودی عملیاتی را در لبنان انجام می دهد، اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرده بود.

یک مقام آمریکایی گفت که تماس گالانت تلاشی برای جلوگیری از بی خبر ماندن آمریکا بود.

مقام های اسرائیلی و آمریکایی گفتند که حزب الله می تواند برای انتقام، یک حمله بزرگ علیه اسرائیل انجام دهد، یا آنکه در کوتاه مدت و از بیم وجود شکاف های امنیتی بیشتر و بیم از بهره برداری اسرائیل دست به اقدامی نزند.

به گزارش منابع لبنانی، در پی انفجار پیجرهای حزب الله، تاکنون ۱۱ تن شهید شده و ۳ هزار مجروج نیز بستری شده اند.

"فراس الابیض" وزیر بهداشت دولت پیشبرد امور لبنان امروز گفت که کشورش بعد از تجاوزگری و جنایت روز سه شنبه رژیم صهیونیستی علیه لبنانی ها اولین محموله کمک‌ها را از دولت عراق دریافت کرده است.

وی تاکید کرد: ۲۰ پزشک و به علاوه بیش از ۱۵ تن کمک پزشکی از کشور عراق وارد فرودگاه بیروت شد.

فراس الابیض همچنین تاکید کرد: از تمام کشورهای برادر از جمله مصر، ایران و سوریه که پیشنهاد کمک کردن دادند و به لبنان محموله های کمکی ارسال خواهند کرد، تقدیر و تشکر می ‌کنم.


منبع: ایرنا

برچسب‌ها