کد خبر 1643808
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷

وزارت امور خارجه انگلیس تلفات غیر نظامیان در پی انفجارهای لبنان را «بسیار ناراحت‌کننده» توصیف و طرف‌های درگیر را به تنش‌زدایی و آرامش دعوت کرد.

به گزارش مشرق، در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس آمده است: ما به نظارت دقیق اوضاع لبنان و همکاری با شرکای دیپلماتیک و بشردوستانه خود در منطقه ادامه می‌دهیم.

دستگاه دیپلماسی انگلیس با اشاره به اینکه « تلفات غیرنظامیان در پی این انفجارها بسیار ناراحت کننده است» افزود: ما خواهان آرامش و تنش‌زدایی در این زمان حساس هستیم.

رژیم صهیونیستی دیروز سه شنبه در اقدامی جنایتکارانه تعدادی از دستگاه های دریافت پیام (پیجر) در لبنان را منفجر کرد. حزب الله لبنان اعلام کرد که تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام «پیجر» که توسط تعدادی از کارگران واحدها و مؤسسات مختلف حزب‌الله مورد استفاده قرار گرفته بود، «به شکل مبهمی منفجر شدند».

در بیانیه حزب‌الله آمده است: نهادهای ذی‌ربط در حزب‌الله در حال حاضر در حال انجام تحقیقات گسترده امنیتی و علمی برای یافتن دلایل وقوع این انفجارهای همزمان هستند و خدمات پزشکی و بهداشتی نیز در تعدادی از بیمارستان‌های مناطق مختلف لبنان مشغول مداوای مجروحان هستند.

بر اساس گزارش‌ها، این جنایت هولناک، ۱۱ شهید و حدود ۳ هزار مجروح برجای گذاشته است. وزیر بهداشت لبنان ساعاتی پیش گفت: ممکن است مجبور شویم که برخی از مجروحان را به بیمارستان های تخصصی برای درمان به خارج از کشور منتقل کنیم.

سازمان ملل متحد دیروز در واکنش به این حادثه، بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ در منطقه تاکید کرد. استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل، در جمع خبرنگاران گفت که پیگیری تحولات از سوی سازمان ملل ادامه دارد و در حال حاضر اطلاعات دقیق‌تری از آنچه رسانه‌ها منتشر کرده‌اند در اختیار سازمان ملل قرار نگرفته است.

وی افزود: ما مسلما نسبت به وضعیت قربانیان غیرنظامی ابراز تاسف می کنیم. ما در حال مشاهده وضعیت هستیم.اما فکر می کنم نمی توانیم به اندازه کافی بر خطر تشدید تنش ها در لبنان و منطقه تاکید کنیم و به همین دلیل است که پیام دبیرکل سازمان ملل همواره بر کاهش تنش ها بوده و اقدامات فرستادگان ویژه و نمایندگان او در منطقه نیز در همین راستا بوده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها