کد خبر 1644085
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸

دادستانی کل ونزوئلا در پرونده مصادره هواپیمای مسافربری این کشور در آرژانتین، حکم بازداشت رئیس‌جمهور و وزیر امنیت آرژانتین را صادر کرد.

به گزارش مشرق، دادستانی کل ونزوئلا اعلام کرد که در پرونده سرقت هواپیمای مسافربری «آمتراسور» ونزوئلا در آرژانتین، حکم بازداشت «خاویر میلی» رئیس‌جمهور، «کارینا مایلی» خواهر و رئیس دفتر رئیس‌جمهور و «پاتریشیا بولریچ» وزیر امنیت آرژانتین را صادر کرده است.

در سال ۲۰۲۲، یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ متعلق به شرکت ونزوئلا امتراسور در فرودگاه Ezeiza در آرژانتین توقیف شد. اوایل سال جاری، دادگستری آرژانتین دستور انتقال این هواپیما به آمریکا را صادر کرد و پس از آن به فلوریدا منتقل شد.

«طارق ویلیام ساب» دادستان کل جمهوری بولیواری ونزوئلا در نشست خبری گفت: دفتر دادستان کل جمهوری بولیواری ونزوئلا انتصاب دو دادستان تخصصی را در این پرونده اعلام می کند که تحقیقات مناسب را در مورد این پرونده انجام داده و حکم بازداشت را صادر می کنند.

به گفته دادستان، اتهامات متهمان سرقت، پولشویی، اخلال در کار هواپیما، حبس غیرقانونی و تصرف غیرقانونی اموال است.

۱۳ شهریور نیز وزارت دادگستری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هواپیمای رئیس جمهور ونزوئلا از سوی آمریکا توقیف شده است. ایالات متحده هواپیمای نیکلاس مادورو را مصادره کرد و روز دوشنبه آن را به خاک خود منتقل کرد.

دو مقام آمریکایی در گفت‌وگو با «سی‌ان‌ان» اعلام کردند «ایالات متحده هواپیمای نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا را پس از تشخیص اینکه خرید آن نقض تحریم‌های آمریکا بوده، توقیف و به فلوریدا منتقل کردند.»

منبع: مهر